AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.095

Är den ett bra köp 328 E36?

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Är spekulant på en 328-95, och säljaren har nyss besiktigat den och faxat mig protokollet. (mätarställning 184000 km)

Fordonet har följande fel:
-Reg.skylt saknas bak
-Körriktningsvisare fram höger, fel färg
-bromsrör längsgående båda sidor rostskadat
-bromsrör fram vänster, rostskadat.

Bra att veta:
fjäder fram vänster, brusten
färdbroms bromsskiva bak, båda sidor. Rostangrepp/liten anläggningsyta.

Avgas: Co 0,0(0,5), Co2500 0,0(0,3) hc000(100) lamba1,00(0,97-1,03)

Broms: VF 2,3. HF 2,3. VB 2,0. HB 2.0

Funderar lite på hur det här med bromsvärden funkar. För när jag provkörde så var bromsarna helslut, riktigt läskigt faktiskt. Men den fick ingen anmärkning? På samma sätt har jag för mig att man inte fick köra med brusten fjäder...

annars verkar den fin, lite tuggad i baksätet och nån liten rostfläck utöver normalt skick. Det begärs 27k för bilen "färdig, godkänd bil ink sommarhjul"

Verkar det vara ett bra köp?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Är alla tvåor fixade för 27 papp så är det ett rätt hyfsat pris.
Är fjädern brusten nere i fjäderskålen blir det bara ett påpekande
eftersom fjädern inte kan kasa ut. Bromsarna är ju jämna , det kan
ju vara biltemabelägg , dom tar dåligt när dom blir varma
gretzky
Skulle aldrig köpa en så dåligt skött bil. Om du mot förmodan gör det, vem vet vad som kommer att fela härnäst?
Förövrigt kan jag inte fatta hur man kan "försumma" en bil att den hamnar i ett så risigt skick!
En bil ska kunna besiktas året runt utan felanmärkningar anser jag.

dieseldoris
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

"Regskylt saknas bak" WTF!?

Som sagt...det låter som en person som kör som fan tills nästa besiktning, lämnar in och får protokollet. Åtgärdar och sedan gasar iväg igen.

Hur lät den i motorn?
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Låter som en dålig ägare till bilen. Har han ens bytt olja i motorn någon gång? Och ja, det finns tattare!
För 27k får du en ganska fin 325a om inte annat.

/Jonas
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Måste instämma med dom flesta här, låter som en väldigt slarvig ägare...bara det att man åker till bilprovningen utan skylt bak talar ju för det! varför åker man ens utan skylt bak??

jag skulle aldrig köpa en sån bil!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Motorn lät alldeles utmärkt, och uppförde sig också ordentligt när jag körde olika belsatningstest osv. Lät riktigt bra också, ungefär som i min nyare. Så den tror jag håller.

Bilen säljs av en auktoriserad Bmw-handlare, dock utan garanti. Firman tog tillbaka bilen från en kund som aldrig betalade och ställde den i lagret. Nu efter ett drygt år så har det löst sig och firman vill bara bli av med den. därav lågt pris/utan garanti.

Men vad jag reagerade på var dels den brustne fjädern, vilket krika förklarade. Och dels varför en bil med kassa bromsar gick igenom utan anmärkning. Men bromsarna tog lika dåligt oavsett temp och beläggen såg helt slut ut.

//Bjersér

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag köppte min 238i -95 för 30k av privatpersom, och den hade inga fel. ska byta bussningar på den nu bara. du kan ju kolla på den om du vill, ingen rost eller nått Länk
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Din bil såg mkt fräsh ut, kaxigt att skriva ut vilka bilar du kört ifrån ;)

Funderar fortfarande på hur han fick igenom den med de bromsarna.

Men bilen har tänkt att fungera som slitbil, och rent maskinellt är den i toppskick vad jag kan se, och karossen var fin också, endast lite rost på bakluckan. Funderar på att åka upp och titta en extra gång imorgon, och se i vilket skick den är nu och vad som är åtgärdat. Är allt ok kanske den till och med följer med hem :)

Men vad skall priset ligga på en basutrustad 328 med ovanstående skick och historia. Budet är som sagt 27k godkänd och klar, och det är denna:
Länk

//Bjersér

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Hittade den här i samma prisklass. Visserligen gått betydligt längre men det finns säkert lite mer prutmån.

Som ett alternativ att kolla på menar jag...har den bra historik så hellre mer mil på mätaren...

Länk
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Tack för att du tittar, men vill ha en manuell pga stundande övningskörning. annars är långt miltal inget problem.

//Bjersér

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.