|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hösten 2005 så köpte jag en BMW 320i -89:a som tyvärr bara rullade tills början på 2006 då växellådan rasade. Under den korta tid jag hann köra med den så hann jag med att byta soppapump (2700:-) men i övrigt så funkade den klockrent. Det är en extremt fin fyrdörrars 320i, den finaste jag sett iaf. Den har gått 21000 mil och är delfingråmetallic. Den har även shadowline om det nu betyder nåt. Inredningen är mkt fin, förarstolen är ej sliten och allt fungerar utom soppamätaren som gick sönder i samband med att soppapumpen byttes. Motorn går som en klocka. Den har inge rost heller eftersom att den gått här i norrland. Bra sommar & vinterdäck har den också. Kommer inte ihåg hur många ägare den har, men ägaren innan mig (50 år) pendlade med den iaf, och ägarn dessförinnan var typ 70 år. Den är som sagt i mkt bra skick. Bilen har som sagt stått över 2 år, och nu vill jag veta vad man kan ta för den. Nån som kan ge ett svar? | |
|
En låda går på en tusenlapp och arbetet tog ca 6 timmar för min mek på min gamla 320, då strula det en del. Arbetet kräver ju inga specialkunskaper direkt och meken runt hörnet brukar väl ligga kring 600:- per timme. Hela kalaset borde alltså inte bli dyrare än 5000:-. Det jag vill komma till är att jag tror du tjänar nån tusing på att få lådan fixad innan du säljer den. Med rasad låda är den inte värd många tusingar. Du kan ju inte ens åka och besiktiga den... Du kanske kan få 5000:- för den med rasad låda och obes.. I bästa fall.. Är den för övrigt i lika fint skick som du beskriver + fungerande låda så kan du nog få ut 15 lappar för den, nybes såklart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.