|
|
|
|---|---|
|
Inspekterade bilen lite i dag och upptäckte att dämparna runt om är gula (alltså, färgen är gul ingen rost) - är det original eller gula koni el dylikt? Någon som vet vad det innebär!? Nyfiken... //Anton | |
|
Bilstein har i alla fall haft gula dämpare(på min M535:a originalmonterades gula bilstein t.ex)... Men nog kan det väl vara Koni också. Mest troligt Bilstein...vet dock inte. Mvh Janne. |
|
|
Tack för svaret, Janne! Ok, låter mer troligt då bilen, enligt bmw, ska vara helt original... Är det så på alla m coupéer, tror du? Mvh Anton |
|
| Gula bilsteins på min z3 m. | |
|
Gula konis stoppar man in i orginalfjäderben så de är bara gula i bak =) & Nä inte alla M Coupér har gula dämpare.. Bilsteins ps9 har väl blå fjäder? Mmm Coupe |
|
| Fast nu 10 min senare blev jag osäker så det är nog bäst att glömma vad jag skrev :) | |
|
Okej... Tyvärr blev jag inte mkt klokare... =) Olsson; Vad har du för några dämpare/färg!? =) Jonte; Ut och kolla, nu i värmen! =) |
|
| Jonte; En sak till - är det du som ska sälja din m roadster? Isåfall, varför!? =) | |
|
De var svarta. Nu är de Gula inne i fjäderbenen fram + gula bak. Med matchande röda fjädrar. Koni & H&R =) Mmm Coupe |
|
| Men varför är MINA dämpare gula!? =) | |
| Så vissa m bilar har gula- o. vissa svarta originaldämpare? | |
|
tvesovla; bilen står i garage som inte är i anslutning till mitt hem. jag gubbkör ju bara min zäta soliga helgdagar på slingriga vägar :) ska dit på fredag. kollar då! det är jag, ja! min höst är oviss. har vantrivts i snart ett år i min bransch. ska försöka sadla om till hösten och då kan det vara en fördel att ha pengarna på kontot istället för i garaget. har ju trots allt en annan fin bil :) |
|
|
Aha, förstår! Kollade mina dämpare lite mer ingående nu - det är bilstein runt om... Sitter det bilstein på fler zätor - original? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.