|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är på jakt efter min första bil, och har hittat en helfin 316i från 1998.. Nu har jag egentligen noll koll på bilar, men den var trevlig att köra iaf :). Så, är detta en bra bil? (Ledsen om ämnet har varit uppe tidigare) //Camilla | |
|
Låter som en utmärkt förstabil! Mina bilar: Länk |
|
|
Finns lite läsning i begagnatguiden:Länk Och i modellguiden: Länk Lycka till! |
|
| är den e36 sedan du syftar på då?? | |
| 316 E46 började väl säljas -99 i Sverige. Vet inte om det kan finnas import -98:or. | |
| kan ju vara compacten eller coupen oxå | |
|
Mycket bra första bil. Billig i service, ganska billig i försäkring,drar lite soppa. Testade nyss shell V-power.Räknade ut att det lönade sig,dvs mer mil per krona bensin. Jobbigaste jag har gjort är att byta spindel led.Annars väldigt bra bil. Mvh:Jonas B. |
|
|
Jag vet faktiskt inte om det är compacten eller coupén *skäms* Men den har inga bakdörrar så det bör väl vara en coupé då? Den har gått 15700mil och han ska ha 30´000 för den. Står på bilfirma.. |
|
| Spindelleden är för övrigt precis bytt på den ;) | |
|
sannolikt compacten, ser den ut så här?: Länk Måste bara tillägga att bmws 6cyl motorer är helt underbara, provkör gärna en 320,323 eller 328 innan du köper. Lite dyrare men mycket roligare. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| ja det gör den nog.. grejen är att denna bilen är redan över min prisgräns, men den verkade så bra... själva grejen med denna var att den var så lättkörd. | |
|
Jag vill ju mena att en riktig BMW har 6 cylindrar eller fler. Oljebrännarna borträknat. Men det är klart - under sådana här omständigheter med snäv budget och första bil så kan jag nog tycka att det kan vara en OK instegsmodell. Men den riktiga BMWkänslan lär inte återfinnas :) Är ekonomin dessutom snäv så är det väl tyvärr så att en 316 drar lite mindre än sexorna. Om plånboken inte tillåter annat så säger jag - KÖP. Innan du börjar fundera på gulliga golfar eller söta Audi A3:or. Eller gud bevare mig - Nissan Micra. |
|
| Hehe.. Jag ska faktiskt ringa o höra om den finns kvar idag.. Så ska jag känna efter grundligt sen.. | |
|
Om du letar en första bruksBmw så är en Compact toppen. Bra bränsleekonomi och körglad som en BMW ska vara. Hyfsat ny är den också. BMWs sexor är ännu trevligare, men en E36:a av de sista årsmodellerna med fyra är inte fy skam. Hoppas du blir nöjd med provkörningen. Gr8ride |
|
| Nu har jag ringt o reserverat den.. Gillar jag den i eftermiddag med så köper jag den! | |
| hur gick de?? | |
|
Nu är den bara min :D Den är dessutom helt löjligt skön att köra, OCH fin att se på! Vet inte vad färgen kallas, men det är någon röd/orange metallic historia iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.