AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.163

BMW-parkering på Ronnie Peterson GP 6-8 juni?

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
I helgen är det, som de flesta av er säkert vet, Ronnie Peterson Grand Prix på Anderstorp. Massor med historisk racing i 3 dagar. Läs mer på Länk

BMW-klubben ska ha någon typ av parkering i anslutning till detta. Jag har mailat klubben och frågat men inte fått svar ännu och nu frågar jag här också. Är det någon som vet om den parkeringen gäller alla medlemmar eller bara "oldtimers"? Var kommer parkeringen att vara? Jag vet att Alfa-klubben ska parkera inne på området, vilket hade varit toppen.

Är det någon som kan svara vore jag tacksam.

För övrigt kan jag bara säga: missa inte detta tillfälle att se mängder med klenoder på bana. Se länken för info om vilka bilar som ska vara med.

"BMW six appeal"
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Detta är allt jag hittar på hemsidan

"RONNIE PETERSON GRAND PRIX 07:00 - 18:00
BMW CS deltar med utställning av racebilar och historiska bilar. Fri parkering för medlemmar. 3 dagar"

Länk

Här står ju inget om att det bara skulle gälla oldtimers, jag förutsätter att alla är välkomna :) Frågan är om man måste dyka upp i sin Beemer... är ev. ett par som ska samåka nämligen. Är det en gemensam parkering så är det ju säkerligen bara BMW, men är det bara att vifta med medlemskortet vid den ordinarie parkeringen kanske det kvittar. Någon som har mer info?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Svar från klubben "BMW CS kommer att finnas på området med en parkeringsplats där vi håller plats för alla medlemmar som kommer i lite äldre bilar i gott skick. Alla BMW-modeller som presenterats 1978, dvs tom E24 kan parkera där."

Det verkar rimligt. Det är ju ändå en helg med historisk racing.

"BMW six appeal"
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
tackar för info! Det låter iofs rimligt nu när du säger det, lite dåligt med info från klubben dock. Blir väl till att spendera en 50-lapp på "fulparkeringen" då ;) Kommer nog bli en skoj helg, det ser ju dessutom ut som att vi får toppenväder!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.