|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att kanske boxa bilen och vill gärna utföra en oljeservice innan jag börjar trimma. Vad byter BMW under en oljeservice förutom olja och oljefilter? Är det lätt att komma åt oljefiltret? Gör dom något mer märkvärdligt under den första servicen? Min bil har rullat 2000mil och det återstår 2000mil till innan första serivce enligt datorn i bilen. | |
|
Har just gjort min första oljeservice och man bytte microfiltret också (utan extra kostnad). Det + koll av handbromsen är det enda som ingår tror jag. Kolla serviceboken för där står det. M v h |
|
|
Det räcker med att byta olja + filter, microfiltret kan du ta ut och blåsa rent bara. Mvh |
|
|
Microfiltret är för ACn eller hur? Vad kostar ett filter till en 120d 177hk? |
|
| Oljefilter = 172kr. Ett tips: www.mekonomen.se :) | |
|
Hur många liter motorolja går det i en 120d 177hk? Var sitter microfiltret? |
|
|
Microfiltret ska bytas var 60.000 km eller 2 år. Det står i iDriven eller i din servicebok. Dock kan intervallet minska snabbt om du kör många korta turer. Jag har bytt på vår E60 vid 6.000 mil och igen vid 12.000 mil, som bilen bad om i iDriven. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| More: 5.5 liter går det i. Castrol SLX professional powerflow BMWLL04 0W-30. Du har Powerpost! (PM) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.