|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver lite hjälp. Var i Tyskland och körde autobahn i c:a 100 mil för en vecka sedan. Bilen var nyservad och hade fått nya bromsskivor och klossar fram pga. vibrationer. Det gillade hon. Bilen är från 03 och har precis passerat 7000 mil. När man passerade 210 km/tim kändes som om styrning typ försvann och bilen började glida lite obehaglig fram och tillbaka på vägen, första gången tänkte jag att det säkert var underlaget just där som det var något med. Men vid nästa försök var jag lite modigare och lyckades pressa till 230 innan den jazzade rundor så man var tvungen att lugna sig. Vad kan detta bero på? När jag bytte skivor och klossar bad jag BMW att även kolla bussningar i framvagnen. Enl. BMW var det inga problem. Vibrationerna kom uteslutande från rostiga skivor. Nu kan man höra om man kör sakta på gropigt underlag att det bankar lite från framvagnen. Kan någon tipsa om vad jag har för åkomma innan jag kontaktar BMW igen. Vibrationerna har börjat att komma tillbaka efter 300 mil. Tack på förhand Magnus | |
|
Jag är ingen expert - men har du gjort en fyrhjulsinställning nyligen? Gjorde jag när jag köpte min Ci och med tanke på protokollet var det nog aldrig gjort före jag gjorde det. |
|
|
Låter som en länkarm/länkarmar eller däcken... |
|
|
Tack för svar, Någon fyrhjulsinställning är inte gjord, så det kanske man skulle genomföra Samtliga däck är sprillans nya Michelin så där finns nog inte problemet. |
|
| Sprillans nya kan ge symptomen! Det behöver cirkus 100 mil för att sätta sig så där kan du ha boven. | |
|
Då va felet åtgärdat, Problemet berodde på rost mellan den nya skivan hubben. Dålig rengöring Nu går hon som hon ska igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.