|
|
|
|---|---|
| ÄR DÄR NÅGON SOM VET OM DET ÄR SVÅRT ATT MONTERA DRAGKROK PÅ EN BMW 525 I A 92 BEHÖVER MAN KYLARE TILL AUTOMATLÅDAN ? | |
rsarits |
Vet ej om det är svårt på E34, på E28 var det gjort på 2 timmar, du bör ha oljekylare till automaten om du tänker köra mycket med kärra eller om du ska dra husvagn/annat tungt Micke |
| Gjorde det förra veckan på min bil.Det tog ca.4-5timmar för mig.Längst tid tog det att såga upp hålet i stötfångaren för täckluckan till draget(avtagbart).Jag fick borra 4 små hål i karossen allt annat var klart (Kovil heter mitt drag).Kan rekomenderaatt köpa modellanpassad elkontakt bara att trycka dit. | |
| TACK FÖR SVAREN .JAG HAR KÖPT EN KABELSATS FÖR ATT KOPPLA TILL DEN FÖRDRAGNA KABLEN. | |
|
Hade också lite funderingar kring dragmontering. "Hernan" du skrev att du fick såga upp ett hål i stötfångaren för att få dit täckluckan, finns den att köpa lös hos närmaste Bmw återf? Pris? Var det sedan bara att trycka dit den i hålet eller? Ska också montera ett löstagbart drag av märke "Kovil". Vore tacksam att få veta om de kom upp några andra svårigheter vi monteringen. /Dejvoo. |
|
|
Täckluckan finns hos BMW för ca.150:- Man får mäta ordenligt så att hålet för luckan hamnar mitt på stötfångaren,och att det blir i rätt storlek. Mitt drag har en spak man ska föra nedåt för att montera/demondera drag kulan den tog i stötfångaren så jag fick såga ett spår nedanför luckan så det gick fritt.Det syns inte. Lycka till. |
|
|
Tack för hjälpen Hernan! Ska försöka att hinna montera till veckan, får se hur de går. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.