AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
889

DRAGKROK SVÅRT ATT MONTERA

ÄR DÄR NÅGON SOM VET OM DET ÄR SVÅRT ATT MONTERA DRAGKROK PÅ EN BMW 525 I A 92 BEHÖVER MAN KYLARE TILL AUTOMATLÅDAN ?
rsarits
Vet ej om det är svårt på E34, på E28 var det gjort på 2 timmar, du bör ha oljekylare till automaten om du tänker köra mycket med kärra eller om du ska dra husvagn/annat tungt

Micke
He
24
Hernan
525i -91
Gjorde det förra veckan på min bil.Det tog ca.4-5timmar för mig.Längst tid tog det att såga upp hålet i stötfångaren för täckluckan till draget(avtagbart).Jag fick borra 4 små hål i karossen allt annat var klart (Kovil heter mitt drag).Kan rekomenderaatt köpa modellanpassad elkontakt bara att trycka dit.
TACK FÖR SVAREN .JAG HAR KÖPT EN KABELSATS FÖR ATT KOPPLA TILL DEN FÖRDRAGNA KABLEN.
De
21
Dejvoo
525 -93
Hade också lite funderingar kring dragmontering.

"Hernan" du skrev att du fick såga upp ett hål i stötfångaren för att få dit täckluckan, finns den att köpa lös hos närmaste Bmw återf?
Pris?
Var det sedan bara att trycka dit den i hålet eller?

Ska också montera ett löstagbart drag av märke "Kovil".

Vore tacksam att få veta om de kom upp några andra svårigheter vi monteringen.

/Dejvoo.
He
24
Hernan
525i -91
Täckluckan finns hos BMW för ca.150:-
Man får mäta ordenligt så att hålet för luckan hamnar mitt på stötfångaren,och att det blir i rätt storlek.
Mitt drag har en spak man ska föra nedåt för att montera/demondera drag kulan den tog i stötfångaren så jag fick såga ett spår nedanför luckan så det gick fritt.Det syns inte.
Lycka till.
De
21
Dejvoo
525 -93
Tack för hjälpen Hernan!

Ska försöka att hinna montera till veckan, får se hur de går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.