|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hittade en annons på en 325i -01 som fångade min uppmärksamhet. Jag har länge letat efter en e46 och mitt huvudmål tidigare var en 320i, dock så blev jag ruskigt sugen på en 325i nu. Bilen i fråga är en import (-03), ~23000 mil, 18" sommar och 16" vinterdäck i god kondition, huv bytt på garantin. Den har följande utrustning: ACC ABS anti-spinn fjärrstyrt c-lås färddator el-speglar elhissar x4 Regnsensor Säljaren begär ca 90k. Så nu till funderingarna: -Är detta ett rimligt pris för en import som har gått rätt så långt? -Hur pass stor skillnad är det mot en 320i med avseende på förbrukning, körkänsla och effekt? | |
|
90 000 för en 01a import med 23 000 mil på mätaren? Den kommer inte vara värd många kronor när du kört 2 000 mil till med den. Dina pengar men finns nog bättre alternativ att lägga 90 000:- på än ovanstående bil. Har aldrig kört någon 320 e46, men har själv en 325a e46. Antar att det inte är så stor skillnad förrens du börjar gasa på ordentligt då 325an inte kommer igång förrens på högre varvtal. Förbrukningsmässigt tror jag inte skillnaden är så stor, inte landsväg iaf. |
|
|
325 är mycket bättre även på lägre varv. 90000 är väl helt ok om skicket är därefter. fina bilar är ju värda betydligt mer än liken som många skojare annonserar länge och billigt. |
|
|
Tycker också att 90 tkr låter i högsta laget. Jag skulle tro att den är rejält svårsåld med dom milen, samtidigt som den är ganska snålt utrustad och importerad. // Erik |
|
| Jag köpte min svensksålda 328:a -00 med 11k mil på mätarn, ungefär samma utrustning + skinn den gav jag 99k för så har du ju lite att jämföra med iaf, detta var för ca 3-4 månader sen | |
Juventini |
Köp denna verkar vara fin dock en 320i som min, har även sett den rulla framför mina ögon, jag bpr i samma stad som säljarna. Men såg även ditt tiidigare inlägg om valet mellan 318i o 320i, rekommenderar starkt 320i..jag betalar 300 spänn exakt i mån helförsäkring, och bättre drag än 318i. jag har länkat till 320i som jag nämde ovan. lycka till! Länk |
|
Jag skulle värdera 325:an högre än motsvarande 328 eftersom det är en uppdaterad motorfamilj (M54). 328:an här har ju rullat hälften och har skinn. Tycker 90kkr låter väldigt dyrt, har fått känslan av att proppen gick ur E46s andrahandsvärde förra våren och kurvan har pekat rakt ned sedan dess. Tycker mig ha sett 318 Tourings -03 med 15kmil som verkar trögsålda för 85kkr, dessa snålvargar sålde sig självt för bara 1-2 år sedan. Helt klart köparens marknad. Är rätt stor skillnad prestandamässigt mellan 325 och 320 170hk. Förbrukningen är identisk delvis pga 320 lider av en väldigt låg utväxling på femman. 325 har lite högre utväxling och lägre motorvarv på landsvägen. |
|
|
Juveniti: 320 du länkar till ser fin ut men har tre svagheter: -Fel motor (trött 150hk spis, 320 blev mycket trevligare from 2001 med 170hk) -Saknar sportstolar/skinn/halvskinn -Dyr i förhållande till vad man får. Med viss reservation att priserna i Norrland är högre än söderut. |
|
Juventini |
kristoffer_L: jovisst kanske den saknar några hästar, men jag kör med likadan motor och är supernöjd dessutom är Paxxe student som han nämde tidígare så jag tänkte att försäkringen blir någon aning billigare och sen det där med sportstolar är givetvis ett plus men jag har inte det heller och känner att bältet räcker hehe skoja, men i förhållande till hur bilen ser ut och att det verkar vara ett par som äger bilen, så tror jag att han får fin bil för pengarna som dom också beskriver i annonsen, välvårdad och Billigare vid snabb affär är inte dumt med tanke på att Paxxe bor i Norrland en bit att åka. Jag som sagt har sett bilen i stan ett par ggr och den är rätt så identisk med min, dock sett den på avstånd men verkar riktigt fin o fräsch enligt det jag sett, tror det är 17 orginal på den också. Jag är iallafall supernöjd med min raka 6 på 150 hästar och verkligen ekonomisk då jag också är student. Mvh |
|
För det första: Tack för alla synpunkter! Jag var förbi och provkörde bilen i fråga igår och från min bedömning så verkar den vara i bra skick - inget klonkande i framvagn, torr och fin motor, växellåda och bakaxel. De saker som jag var mindre nöjd med vad 2st ca 4cm och 0.5mm breda repor på ena bakdörren, inredningen på förardörren verkade lite repig samt att ratten var lite sliten. Fast iofs så har ju bilen gått 23.5k....Hittade ej rost någonstans. Motorn kändes pigg (dock så har jag inte så mycket att jämföra med). Jag är mer kluven nu än någonsin och börjar nästan bli lite frustrerad då jag har letat så länge efter en bil :). De sakerna som som känns lite "så där" är väl miltalet och att den är importerad....och sedan verkar ju inte priset heller vara så bra... Tack för tipset Juventini! Jag ska fundera på länken du postade, den såg ju riktigt fräsh ut. Men efter att ha provkört en 325:a så är nog en 320 med 170hk enda alternativet om jag ska ha den modellen:). Hur som helst så måste ju e46:an vara en av BMW:s snyggast bilar någonsin! Blir bara mer och mer sugen ju mer jag tittar på dem :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.