|
|
|
|---|---|
| Ungefär som rubriken säger alltså. Det klonkar, eller kanske mer gnäller eller knarrar (att beskriva ett ljud är inte alldeles självklart...) från vänster fram när jag svänger, och mest låter det när det svängs åt höger. Någon som har några funderingar på vad det kan vara? Bilen är ju en e39 -98. | |
|
Väcker liv i tråden, Jag har samma problem med min E39a. "Klonkar" mer när jag gör en hårdare 90 graders kurva i 40km/h. Man känner vibrationen i ratten när det klonkar. Svänger jag åt vänster låter det inget... Annars rulla bilen hur bra som helst. |
|
|
Är du säker på att hjulen är helt åtdragna? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Om det inte hade vart åtdraget så hade jag nog upplevt lite mer än bara när jag svänger hårdare åt höger. Vad jag menade med "vibrationen" är att när det klonkar så känner man det även i ratten. Det vibrera inget annars. | |
| Jag hade samma fenomen, mitt vänstra casterstag hade släppt i inre fästet. Jag hade inte spännt tillräckligt hårt då jag bytte dem för några månder sedan, så det har klapprat när jag svängt höger senaste veckan. Prova att lyfta upp bilen och känna på glapp i upphängningen. | |
| Ok, ska titta på detta nästa gång jag lyfter bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.