|
|
|
|---|---|
|
Håller på att testa Carsoft på en BMW 316 -94a. Jag får dock Module does not respond på typ alla moduler förutom airbag som är ok. Jag vet att jag exempelvis har ABS och annat. Nån som har nån ide? | |
|
Vanligaste orsak (förutom att utrustningen inte finns) är att bilmodellen inte stödjer Carsoft, att batterispänningen är låg (prova att ladda upp innan och även under testning), att inte tändning/lyse eller ev. andra parametrar är i rätt läge vid testen osv. Det finns massor och åter massor att läsa i liknande trådar om detta, försök gärna testa även på annan likadan bil om möjligt. FP |
|
|
Det är inte så att du kör med en usb till com adapter? Det är ananrs en känd fel källa.a Men som folke skrev så finns det många skärm meter skrivet om CS. /Ian Min bil: Länk |
|
| Nope, har lyckats läsa att det inte är så bra med USB interface. Kör direkt mot com porten. | |
| Är det någon som har fått carsoft att funka på 316i? Jag får endast svar från DME vilken är OK, alla andra blir bara "module does not respond" t.e.x. airbag,ABS,instrumentcluster o.s.v. Inga data från live diagnos heller. Jag har laptop med serielport som funkar på min 740ia. Tacksam för tips | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Före -96 så är det en hel del som begränsas av bilen. tex livedata funkar inte mm mm, 4 cylindriga är inte optimalt heller alla gånger. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Okej jag får alltså hålla tillgodo med DME eller finns det något annat bra alternativ som inte kostar skjortan. | |
|
Vår 316 touring-98(såld för 3 veckor sedan) funkade nog allt som jag ville,testa "singel diagnos" på just den detalj du ska ha värden på. Brukar vara bättre och gärna batteriladdare på samtidigt. Mvh Jonas Brinell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.