|
|
|
|---|---|
|
Hur många skulle vara intresserade? Är vi ett bra gäng blir de inte dyrt per person! | |
|
Jag o sambon skulle vara med men ingen av oss har licens... Om man måste ha den isf... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag är intresserad men allt beror ju på när det blir och till vilken kostnad. |
|
| jag är gärna med.....:-) | |
|
Tanken va att hyra banan så alla får möjlighet att köra. Licens skulle inte behövas. Har varit i mailkontakt med en kontaktperson där uppe för att stöta på lite så de blir datum där allmänheten har möjlighet att komma dit, betala och köra skiten ur både sig själva och sin bil, men de verkar svårt. Att arrangera eller ta tag i saken själv verkar vara enda sättet. Nackdelen är att de kostar lite.... Gotland Ring har datum då alla är välkomna oavsett erfarenhet att köra på "allmänhetens bil & Mc". Jag la 500 spänn och fick köra hela dagen:) Skitbilligt! Så billigt blir svårt att komma undan med här troligtvis och allt hänger på antalet medverkande! Jag kan inte ta på mig att hyra banan om jag inte vet 100% att alla kommer och att det går ihop sig. Ett gäng på 30 pers bör vi nog bli iaf om kostnaderna ska kunna hållas nere.. Möjlighet att dela in i olika grupper baserade på tidigare erfarenheter osv finns givetvis , men sånt kan tas på plats. |
|
|
jag är på. |
|
|
Jag är på!! Vad är totalsumman för att hyra banan en dag? Ingår något folk från deras sida då, eller öppnar de bara grindarna? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
De har efter vad jag hört bytt ägare relativt nyligen. Tidigare fanns om jag inte missminner mig helt, prisuppgifter på hemsidan, men inte längre. Troligtvis rör de sig om en 35 000:- kanske för en heldag. Om personal ingår i baspris vet jag inte, men de går att ordna det, tillgång till el osv. Innan tillräckligt många visat intresse tar jag inte ordentligt tag i detta eftersom de känns som onödigt arbete om de ändå visar sig ogenomförbart.. Kom igen nu folk! Inte är väl alla enbart intresserade av 402m? Säg 1500-2000 per person för att köra så mkt ni och bilen pallar under "säkra" förhållanden. Kör 20 km/h för fort på en 90 väg och oturen med Polisen är framme så har du garanterat spenderat mer pengar! |
|
|
Länk? BMW SC kör på Anderstorp 6/7-08. /Rickard |
|
|
Hamnar priset så högt är jag inte speciellt intresserad. Jag kör med BMWSC och deras banträffar kostar 500kr om man är medlem och då får man fullt tillräckligt med körtid så både bil och förare är lagom trötta när dan är slut. |
|
|
Det kan ju vara bra att ha i bakhuvudet att ett sådan här arrangemang inte är lagligt. Det innebär att om det händer något så täcker inte försäkringen personskador och arrangören kan hållas ansvarig. Hoppa på bmwcs i stället. Ta licens via Östergötlans bilsportförbund och kom på våra träffar. Betydligt säkrare! Välkomna |
|
|
icke-----du menar väl att försäkringen inte gäller? Men olagligt är det väl inte bara för det? Jag menar att försäkringsbolagens bestämmelser är ju inte lag.... Finns väl tom försäkringsbolag som tillåter bankörning?? M.V.H Dennis |
|
|
Naturligtvis är det inte olagligt, varför skulle det vara det? Försäkringen gäller dock sannolikt inte men det är en helt annan fråga och har inget med lagar att göra utan villkor i försäkringen. //Lövet |
|
|
BMWSC har för ett antal år sedan kontaktat en jurist för att reda ut vad som gäller. Man måste enligt lag 1976:357 om motortävlingsförsäkring ha just en motortävlingsförsäkring. (Länk Ett arangemang som sker på bana faller under den lagen om man avser att överskrida 70km/h. Då måste man nämligen ha tävlingstillstånd och tillstånd från polisen (jag kommer inte ihåg om de är samma sak). Idag finns det bara två organisationer som kan erbjuda motortävlingsförsäkring och det är SBF respektive SLC. Det priset ni har fått inkluderar ingen personal heller. Om arrangemanget skall bli i närheten av säkert behöver ni flaggvakter mm. På BMWSC:s träffar följer man alltid regler om sjukvårdsbereskap med ambulans, rescue och bärgare. Mycket säkrare. Jag vill inte vara någon partybroms här. Men det innebär endel risker att ordna den här typen av arrangemang utan följa de lagar och regler som finns just för säkerhetens skull. Det är inte alls svårt att ta licens. Då kan man köra mycket billigare och säkrare! Välkommna att ta licens och gå med i klubben! |
|
| Fel, inte SLC utan SMA ska det stå. | |
|
Ett tillägg till ickes inlägg: En annan sak att tänka på är försäkring mot 3:e man, tex om någon åskådare blir påkörd, får en bildel som lossnat på sig så att personen skadar sig etc. Kanske inte troligt att det inträffar men OM det gör det så är det den som satt sin namnteckning på kontraktet som är fullt ansvarig. Det kan bli dyrt om det visar sig att det blir skadestånd att betala. Detta är man som medlem i BMW SC samt innehavare av förarlicens försäkrad mot. /Rickard |
|
|
Jag läste om detta efter jag skapade tråden så därför la jag allt på is. Det verkar ju även som det inte fanns så många intresserade ändå... |
|
| JAG är på om det är kanske i slutet på juli/början på augusti! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Dessutom under BMW sc:s banträffar,så gäller försäkring även för bilarna, för de som tecknat hos BMW originalförsäkring. Mvh Patrik |
pg_ice |
blir priset runt en tusenlapp då är jag självklart på! betala mer är nog mindre intressant så jag säger som AW kom igen nu så vi får ihopp ett gäng! jag kan kolla upp i stan om det finns några som är intresserade. såg inte tråden föräns nu nämligen |
|
För er som kanske vill testa att köra på bana en gång så tänkte jag berätta följande. Blev kontaktad av Magnus Larsson som anordnar träffar på anderstorp idag. Han berättade att de skulle köra ett arangemang den 5 juli (alltså dagen innan BMWSC sträff på Anderstorp). Där kommer dom köra korta banan, med tidtagning. Där släpper man bilar en bil i taget med mellanrum för att ingen ska behöva oroa krockar. Det kommer vara blandad med bilar och man kommer köra mellan 9 och 17 ungefär. Där sista timmen antagligen avslutas med någon sorts final för de som ligger bäst till i klasserna: FWD, RWD och 4WD. Enligt Magnus så kommer arrangemanget vara försäkrat via SMA och bärgare, ambulans mm kommer finnas på plats. Föranmälan gäller via www.fiver.se (anmälan verkar inte finnas uppe ännu.) För den som inte har licens kan detta vara en kul grej och en chans att få testa sin fetmoddade gatbil =) Dessutom kan man ju stanna över natten och kolla in bmwsc träff på söndagen. Där kommer det finnas många snabba banbilar att spana in och många att fråga om tips och råd samt kolla på BMW Cup deltävling 5 & 6. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.