|
|
|
|---|---|
| Har just varit och kollat på en M3 -93 12500 Garanterade mil (kollat genom Bmw) , svart skinn, sportsystem, fräsch i lacken sånär som på lite småstenskott i grillen, import 96, fullt ifylld service bok, helt ok däck å bromsar... Vad tycker ni är ett rimligt pris för denna bil...? | |
| Jag skulle nog gissa på en 140' om den har AC. M3:or brukar vara lite attraktivare nu när sommaren nalkas... | |
|
Tjenare. Priset är lite beroende färgen också. Dock är tidig import ett plus. Runt 140.000:- som Stoffe sa OM den har AC. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
-:BeeMWe:- |
Låter dyrt tycker jag, aldrig tänkt på vad bilhandlarna betalar för dessa? Den börjar bli lite gammal även om det e en fin bil. Med tanke på att övriga värderingar vi gör, speciellt när det gäller E34an ligger just i deras regioner. En bilhandlare skulle nog inte betala mer än 90-100 k? |
| BeMWe: Det är helt irrelevant vad en bilhandlare tar för en M3 i inbyte i detta fall. Losec frågade vad ett rimligt pris på bilen är, inget annat. 140' anser jag är ett lämpligt pris för en fin och välskött M3:a om man jämför annonspriser. Det finns naturligtvis billigare att finna men då är avsaknaden av dokumenterad service samt manipulerade mil mer regel än undantag. Dessutom är M3:or attraktivare och står sig bättre i värde än E36 och E34. Det är ju en lite speciell bil, minst sagt. | |
|
Som stoffe säger så är det helt irrelevant vad handlare betalar för en iom att dom betalar 25-35.000:- under gällande marknadsvärde vid försäljning, man måste ju tjäna en slant oxå. Annars kan man byta marknad. /Bimmerman Länk |
|
|
Tjenare. Min kompis köpte sig en M3:a förra veckan och vi var och kollade på ett antal bilar/annonser. Han gav 135.000:- för sin bil och det tycker jag var ganska bra. Kollade på flera ex som var dyrare men som hade fel som tex krockade (dåligt lagade), avsaknaden av servicebok mm. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag skulle säga en 130.000 kr, då den modellen borde vara billigare, ty den saknar ju den 6:te växeln och 321Hk. Tror den kan bli svårsåld, satsa på minst en 96 istället. |
|
| Håller med Alexander, en -93 är ju ganska gammal bil med ganska många mil i förhållande till pris . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.