AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
315

Pris på M3 3,0 -93 12500mil

Har just varit och kollat på en M3 -93 12500 Garanterade mil (kollat genom Bmw) , svart skinn, sportsystem, fräsch i lacken sånär som på lite småstenskott i grillen, import 96, fullt ifylld service bok, helt ok däck å bromsar... Vad tycker ni är ett rimligt pris för denna bil...?
Jag skulle nog gissa på en 140' om den har AC. M3:or brukar vara lite attraktivare nu när sommaren nalkas...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Priset är lite beroende färgen också.

Dock är tidig import ett plus.

Runt 140.000:- som Stoffe sa OM den har AC.

/Edvard
BMW CS # 4503
-:BeeMWe:-
Låter dyrt tycker jag, aldrig tänkt på vad bilhandlarna betalar för dessa? Den börjar bli lite gammal även om det e en fin bil. Med tanke på att övriga värderingar vi gör, speciellt när det gäller E34an ligger just i deras regioner.

En bilhandlare skulle nog inte betala mer än 90-100 k?

BeMWe: Det är helt irrelevant vad en bilhandlare tar för en M3 i inbyte i detta fall. Losec frågade vad ett rimligt pris på bilen är, inget annat. 140' anser jag är ett lämpligt pris för en fin och välskött M3:a om man jämför annonspriser. Det finns naturligtvis billigare att finna men då är avsaknaden av dokumenterad service samt manipulerade mil mer regel än undantag. Dessutom är M3:or attraktivare och står sig bättre i värde än E36 och E34. Det är ju en lite speciell bil, minst sagt.
Som stoffe säger så är det helt irrelevant vad handlare betalar för en iom att dom betalar 25-35.000:- under gällande marknadsvärde vid försäljning, man måste ju tjäna en slant oxå. Annars kan man byta marknad.

/Bimmerman

Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Min kompis köpte sig en M3:a förra veckan och vi var och kollade på ett antal bilar/annonser.

Han gav 135.000:- för sin bil och det tycker jag var ganska bra.

Kollade på flera ex som var dyrare men som hade fel som tex krockade (dåligt lagade), avsaknaden av servicebok mm.

/Edvard
BMW CS # 4503
Jag skulle säga en 130.000 kr, då den modellen borde vara billigare, ty den saknar ju den 6:te växeln och 321Hk. Tror den kan bli svårsåld, satsa på minst en 96 istället.

Håller med Alexander, en -93 är ju ganska gammal bil med ganska många mil i förhållande till pris .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.