|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat mig en e23 745i(Mototronic) som stått par år. Bilen hade problem från början som var att startmotorn gick ibland & ibland inte men detta är fixat & den snurrar på riktigt bra nu på starten. Men nu till nya problemet det är att den varken skickar på soppa & ingen gnista. Vad kan detta bero på? Sitter ett gammalt carguard larm i den men det verkar vara avstängt men men man vet ju aldrig. Hur funkar startspärrar på dessa kan dom bryta tändning samt soppa? Om det inte funnits larm kan såna här problem uppstå i så fall? Det är ganska mkt som är ärgat men har testa ny jord mellan motor & chassi samt batteri Tacksam för svar Lägger denna i 5serie forumet då det känns som fler kan mototronic här än i 7serie forumet | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ett gammalt larm med immobilizer kan bryta tändning och soppa relä,vilket Carguard är det? Skulle mer gissa på att ev vevaxelgivaren kan ha avbrott,eller endast smutsig. Sitter framtill vid svängningsdämparen längst fram,på samma sida som avgassidan. Prova gör rent med lite bromsrengöring. Annars kan du mäta signalen i diagnosuttaget från givaren. Kan ju även vara jordfel någonstans. Så det var du som köpte den billiga 745:an med elproblem? Mvh Patrik |
|
Ett touch gard är det kanske (det med en panther) tror det är en sånt man lägger dosan mot rutan men inte säker.Hur kopplar man bort ett gammalt larm tro? Hur mäter jag signalen i diagnosuttaget? Dum fråga kanske men vad är en svängningsdämpare(ser ut hur) Jord har den har även bytit fördelare,spole då jag hade det låg & skräpqa ändå. Japp det var jag det:D Dock va det elproblemet bara att den inte ville gå på starten ibland typ som ett kasst batteri med låg spänning. Tack för snabba svar:D |
|
| Det sitter även ngn genomskinlig dosa vid larm lampan med ngn sorts elektronik i imobilizern kanske? | |
| Det larm jag hittat som liknar det jag har är ett tg-400 men mitt är antagligen äldre på tg-400 iaf så bryter det bara startmotorn men min starmotor går ju som tusan? | |
|
En startspärr måste bryta bort annat än bara startmotorn, annars vore det ju bara att rulla igång bilen. Vanligast är tändning och bränsleförsörjning. Bäst är att logiskt felsöka och söka upp ev. larm/startspärr. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.