AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.007

Äntligen är jag en uppskattad kund !

Sida 2 av 2
BCR
vsurapol; Fick ett bra erbjudande på en ny GTI så jag hann aldrig fundera på en ED 30.
Visst är ED30 en ännu roligare bil och den motorn är en nedtrimmad pjäs av samma snitt som sitter i Audi S3 (265 hk).
Går som ett skott.
Hittar du en begagnad ED 30 och du har "halm i stövlarna" så slå till!

/Håkan
OO=00=OO
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
samuel2: Vägljudet är dessvärre högre på GTI än TSI, beroende på att GTI har samma ljudisolering som alla golfar plus bredare däck, öppnare avgassystem och hård fjädring = buller :-(

//Lövet
Njuren
BCR: Köpte du den vita GTin som stod i hallen? =)

"the things you own end up owning you"
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Vilken BMW-tidning pratar ni om? BMW magazine? Jo, tjena, den får man en gång vart tredje år elle nåt.... Crap. Nån påminnelse om service är väl det enda BMW bemödar sig att skicka ut. Ja, och så originalförsäkringserbjudande såklart.
Stor skillnad på exempelvis engagemanget från volvo, där det titt som tätt kommer tidning, erbjudande, kundenkäter osv.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
andreas_lofgren: Vägljudet är ännu högre i R32 ;)
Annars känns servicenivån väldigt lokalbetonad. Min förra Octavia RS - 06 hann servas 2 gånger. Din Bil i Täby, aldrig mer säger jag bara, de skulle byta högtalaren i den högra dörren - hade sönder hela dörrsidan!!!! 2 gånger fick jag komma förresten, bilen var inte klar på första fösöket!!
KW Bilservice i Norsborg blev jag väldigt nöjd med. Lite längre, men det är det värt.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Bemötandet på VAG-verkstaden är betydligt bättre än hos BMW

Jag hoppas att du blir nöjd i fortsättningen också, VAG verkstad här i stan har mycket långt kvar till BMWs bemötande här i stan.

M3 E30Länk
Sp
210
Sparc
330e -22
Kul med trevliga saker förutom själva bilen. Men jag kan leva utan sånt för jag
ler stort varje gång jag trycker på gasen eller bara startar min 330.

Har inte upplevt dåligt bemötande hos BMW i gävle.

En udda grej då jag hade en större reparation på min gamla 318is var att
bmw generalagent/sthlm-nånting (minns inte) ringde upp nån vecka efter
reparationen och ställde lite frågor om reparation och bemötande mm.
Tydligen gör de stickprov på bmw-verkstäder och missköter de sig så plockar
de väl ner bmw skylten. :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Njuren: vit är den i alla fall...

___
//Ulf
BCR
Njuren; nix, köpte en 5-dörrars (candy white). 3-dörrars blir lite opraktisk när man har barn och barnstol bak...

/Håkan
OO=00=OO
BCR
Abbe; Kan bara jämföra servicenivån lokalt (Skåne) och visst finns det säkert skillnader i landet.
Personalen på VW i Lund har säkert varit på charmkurs ;-)

Bodde 15 år i Stockholm och där servade jag aldrig bilen på BMW Solna pga ett opersonligt och anonymt/oengagerat mottagande.

Däremot servade jag min BMW mc i samma hus i Solna på mc-verkstaden och där blev man mottagen med glädje/humor och ett personligt engagemang. Man var välkommen in i verkstaden (utan protester) och fick sitta på en pall intill mekanikern och njuta...

Inte lätt det här med kundtillfredsställelse...

/Håkan
OO=00=OO
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Sparc, samma sak hände mig, tror att det måste ha varit någon sorts kontroll av Autovation som då var relativt nystartad.

Håkan, hoppas att de i Gävle får gå på charmkurs också! :-) Är sugen på nya A6:an men än så länge skrämmer verkstaden mig från att köpa Audi.

M3 E30Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den typen av samtal har jag fått vid ett flertal tillfällen när jag haft bilen hos Theanders, Förenade Bil men även hos Bilia (Volvo) samt när jag anlitade CarGlass.

___
//Ulf
Ringde idag till BMW Solna för att fråga om ett problem med bromsarna jag har, i mycket vänlig ton. Svaret jag får i sur ton är: De kan ju skrota den! Sedan la han på...

Visst BMW E39 må ha dåligt andrahandsvärde men skrota en -03 känns ändå lite onödigt eller vad tycket ni ska bilen skrotas eller repareras?
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Kan inte VW fylla bakluckan med reservdelar också..?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Kul att VW skickar så mycket gratisjunk till sina kunder, sånt kanske uppskattas av vissa. Själv ser jag hellre att varan som jag faktiskt betalat för håller högsta klass. Där ligger VW mfl en smula efter BMW...

När jag köpte min MINI fick jag en snygg nyckelring. ;)

Wilhelm Svenselius
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
W2k; gott sagt, BMW Freude am Fahren, njutningen bakom ratten och alltid retar det någon VW förare:)
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.