AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.820

840 på Sveriges billagast bilar(skick?)

es
91
espla
BMW 645-04
Hej
Är det någon som varit och tittat på deras BMW-840. Den har varit på annons ganska så länge,och den ser lite ovårdad ut. Är annars lite intresserad av den. Jag har en bit att åka och vill inte åka ner i onödan..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej och välkommen!

Som 8-serieägare och med önskan att uppmuntra andra att köpa E31 så är frågan vettig som du ställer.

Min erfarenhet som 8-serieägare är att även om bilen kan verka kostnadsmässigt ett mindre klipp så får plånboken hjärtinfarkt av billiga E31:or.

Den första bilen jag köpte var i helt okej skick men oj så många bilar jag sett längs vägen som är redo för minimum 100kkr reparationer för att nå ett skick som är okej.

Ser den ovårdad ut, då är det en skabbhög de facto, beklagar.

Jag ska länka dig några fräscha objekt. Vad ligger din budget på?

Mvh
Asken
es
91
espla
BMW 645-04
Hej Asken.

Ja det är nog så att det finns en hel del vrak där ute. Min budget ligger nog runt hundra. Det bäst vore om nån ville byta mot min. Helst vill man ju ha 12:an på 5,4l,men då blir det nog lite för dyrt. (tack för snabbt svar).

mvh
Kristian
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag hade inte köpt något som såg mindre än perfekt ut från sveriges billigaste bilar. Större skojare verkar man få leta efter då det tom varit en del artiklar i sydsvenskan. Så en ovårdad 840 därifrån? Nej, nej, NEJ!
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Instämmer med A Lind här.

Sveriges billigaste bilar är på konsumentverkets "svarta lista" över oseriösa försäljare.

Var en notis om dem i senaste Motor från Motormännen.

840 har stått där i ett år nu... Var den inte kass innan, så har den nog blivit det av att stå där så länge...

/Hannes - kommer ni på E31-träffen den 26-30 juni i Helsingborg. Kolla i tråden under "BMW träffar" så att du är anmäld.
es
91
espla
BMW 645-04
Ja jag hade för mig att jag sett någonstans att dom inte är så seriösa.
Ja det är väl bara att leta vidare. Måste bara ha en 8-serie. Är ju en helt underbar bil. Har alldrig provkört någon men det är bara en tidsfråga.
Såg en 850csi-95 har jag för mig att det va(blocket)som hade strul med bakhjulskinematiken. kan kanske bli hur dyrt som helst att få det fixat,annars va det ett hyffsat pris om den va i bra skick..
Visa användare
71
M 8
850CSI-93
Hej alla!
kollade lite på csi annonsen på blocket stod att det var rost på den ena dörren trodde att 850 är galvade och inte rostar!? men det kan var att den har varit krockad på den sidan?
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det finns måååånga BMW-dörrar och luckor som är galvade och rostar.
Rostfri BMW, mmm... det skulle kunna vara något det!

Gamla tyska 8:or och 12:or är det väl köpläge på nu när soppan..etc etc.
En näve trisslotter till bara...

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Ja
72
Jacques
850 iA 1991
Audi A6 1,8T 1998
Sveriges billigaste bilar är ute och åker (igen) i dagens Sydsvenskan. VARNING!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Länk

___
//Ulf
Visa användare
71
M 8
850CSI-93
Rostar det då är det nog inte oskadat galv!
men frågan är om hur mycket på en bmw som har någon form av plåt behandling typ galvanisering? bottenplattan brukar vara galvad men hur högt upp på karossen dom behandlar vet jag inte,skit sama tyckte bara att det är konstigt att bara den ena dören var rostig på den dära csin i annonsen
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sök på rost på forumet så blir du varse problemen. Tror de kom senare än E31:an
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Alla BMW rostar, frågan är bara hur ägarna har skött den sen den var ny.....
Mvh
Asken
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Visst är det som Asken säger, men E31:an saknar nog de problemområden som senare karosser haft som är svåra att vårda sig fri från.
Så visst, en misskött E31:a rostar likväl som de flesta misskötta bilar. Bortglömda stenskott och tjockt med smuts o.s.v.
es
91
espla
BMW 645-04
Det där med bakhjulskinematiken,är det vanligt att den strular? I så fall kan man kör utan den funktionen i så fall? Blir skillnaden stor?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.