AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
772

Parkeringsljus E61vänster död.

Kc
17
Kcc
BMW 530DA -04 E61
Vänster p-ljus har lagt av och det verkar ju inte bara vara att byta. Instruktionsboken säger till och med att man ska uppsöka en verkstad! Jo - min bil är utrustad med xenonljus och är en E61.
Är detta något man kan byta själv? Har sett guide - dock för bil med halogen ljus...
BMW vill ha 235:- för lampa och 1000:- om de ska göra jobbet! Mycket pengar för en sketen lampa..
Dock börjar man undra om det är elfel. Någon vecka sedan dog höger p-ljus för att återuppstå från de döda efter 2 dagar. Vänster har nu varit död över en vecka så jag befarar det värsta...
Tips, någon?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Enl. uppgift skall det vara samma lösning som E39 och då gör du så här: Länk
Har själv bytt och gjort ung. som i mektipset. Men att mäta in ljusbilden är överkurs. Delarna bottnar på rätt avstånd ändå i varandra. SKulle tro att det sitter något i vägen för att komma åt på vänster sida då det verkade dyrt för arbetet så att säga.
Kc
17
Kcc
BMW 530DA -04 E61
Gick ner nu för att checka lite..... nu är bägge döda!
Trångt som f-n är det där ialla fall. Tydligen å måste man ta bort helljus och sånt innan man kommer åt p-ljuset har jag fått höra, få se om det är så....
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kcc - uppdatera din profil med vilken E61:a du har samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa dig...

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.