|
|
|
|---|---|
Christoffer |
Hej! Var precis på besök hos Bilprovningen. Fick underkänt pga glapp i spindelled. Bilen är en 318 IS -90. Hur mycket tycker ni att en verkstad ska ta för ett byte? "Körförbud mitt i semestern" |
|
Hej! Är du säker på att det är den yttre spindelleden? Det kan vara den inre "spindelleden" åxå. Om du lämnar bilen till en BMW-verkstad så byter dom hela länkarmen kostar kanske runt 1000kr/sida. På Bildelsimporten (Bra delar, urkass service & lång leveranstid) kan man köpa endast spindelleden för 195kr/st. Om du har tillgång till en hydralpress och en gasolvärmare så kan du göra jobbet själv. Jag gjorde det så sent som idag på min 318iS -88, själv urpressningen av den gamla och ipressningen av den nya tog ca 1 timme. Ska du göra det själv så maila mig så ska jag beskriva arbetet bättre. MVH bmwdriver 318iS -88 BMWCS#4324 |
|
Christoffer |
Tack för infon Bmwdriver! Är det så billigt!? Eller är det delen som kostar 1000 kr? Jag som trodde det skulle hamna runt 3000 kr. Det får nog bli ett verkstadsjobb då jag inte har utrustning eller kunnande/plats/ork/intresse att göra det själv. Det var förresten den yttre spindelleden som var glapp, men besiktningsmannen sa att bilen var en pärla i övrigt så det var ju kul. |
|
Hej igen! Det kan vara så att det bara är delen som kostar 1000 spänn, jag har bara hört en sån siffra. Jag vet inte eftersom jag aldrig lämnat min bil till verkstan. Det lär i alla fall inte ta så lång tid för en verkstad att göra arbetet, kanske en halvtimme eller en timme. MVH bmwdriver 318iS -88 BMWCS#4324 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.