AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.427

Är detta höjden av otur?

Var på cruising i Sollefteå i helgen. På vägen hem kastar en idiot i bilen fram ut en flaska, den träffar min framruta som går sönder. Dom i bilen vägrade erkänna att dom kastade, jag funderar nu på att polisanmäla dom. Utöver detta så fortsatte resan med mord i tankarna. Låg och körde stadig i 130 när 2 älgar rusar ut i vägen, jag ställer mig på bromsen och lyckas stanna ca 4-5 meter framför dom. Vid det här laget började jag fundera på om det verkligen var värt att fortsätta köra. Vi körde vidare mot Sundsvall/Timrå och trodde så klart att inget mer ska hända. Då säger det bara SMACK så flyger en stor jävla fågel in i rutan som gör alla sprickor bra mycket värre. Nu var jag så jävla less å att jag ville kliva ur bilen och gå hem istället, men nej då. Jag trodde att nu kunde det faan inte hända mer. Släpper av alla hemma och skulle bege mig hem till Härnösand. Gick ju jätte bra tills att jag nästan var framme. Då kommer en till fågel jävel och smäller rakt in i fronten på bilen. JIPPI!

Cruising till Sollefteå - 400 kronor
Ny framruta - 1500 kronor
Att jag inte kan sälja bilen just nu pga skador - Priceless

Har haft bilen på alla möjliga annons sidor. Nu är jag dock tvungen att ta bort dom pga denna jävla kväll.
Oj detta vill jag kalla riktig optimal otur.

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Kan inget annat än tycka synd om dig!

Ska oxå sälja min men då börjar den krångla...
Vad gör man då? Sätter eld på bil f@n? ;)

BMW - Beroende Med Wilja!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Funderar lite på karma, du har inte gjort nått dåligt på senaste tiden? du kanske funderar på att köpa en volvo istället ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Jag ska byta ruta på bilen och lägga ut den för 40000. Den som inte köper den då är korkad. Man kommer aldrig billigare undan för en bil i det skick som den är. Har besiktningpapper sedan den importerades till Sverige 1999. Det är bytt styrväxel, kylare med mera. Har en bunt med service papper. Inte vinterkörd i Sverige. Nog faan ska jag få den såld för det priset.. Eller vad säger ni?

Bilder tagna förra veckan: Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bilder på fronten efter "smällen" saknar jag iaf..

Ja...otur kan man ha mycket av men nog small det lite väl mycket för dig för att det ska kallas "lite otur".

Mvh Janne.
Janne T: Bilderna du ser är före den där kvällen. På bilderna är bilden i kanonskick. Kommer inte ens att våga lägga ut på bilen med den sprickan i fönstret. Fronten skadades aldrig överhuvudtaget, men det var blod på höger lykta och huven. Togs bort med tvätt. Det enda problemet är rutan.
Snacka om otur, det var det värsta jag hört! Tur med älgarna dock.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...då är den absolut värd mer än 40 papp...med den reservationen att jag egentligen inte vet någonting om bilen annat än bilderna(som var till belåtenhet).

Hur långt har den rullat?
Servad?

Mvh Janne.
Janne T: Den har gått 18800 mil och är inte mätarskruvad. Man kan följa papper från import hur långt den gått. Den är nyligen servad på verkstad med olja och filter samt oljebultsåtdragning. Finns dock några I-landsproblem såsom, motor till baklucka är trasig (ca 800 för ny), centrallås öppnar inte vänster bakdörr (vet ej kostnad för motor), kupé fläkten kan sluta blåsa ibland pga glapp i fläktslutsteg (Kostar ca 800 kronor). Utöver det så är det nästan nya däck och fullt utrustad förutom baslåda. Det finns Navi, Tele, TV, el-taklucka, komfortstolar med minne, el-ratt, el-rollo med mera med mera. Toppen bil på alla sätt och vis.
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Din bil verkar gå så fort att fåglarna inte hinner undan...

Hoppas du får din bil såld. Toppenpris för en 540!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.