|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 325 e36, jag har en del problem med dess spårkänslighet. Den drar något fruktansvärt i tex hjulspår, till o med när man kör över strecken i gatan. Jag kör med 17” och 215/45 fram och 235/45 bak. Det är klart man får räkna med att den blir spårkänsligare när man har bredare däck men det är nästan lite löjligt. Samtliga bussningar i bakvagnen är utbytta, de främre bärarmsbussningarna, de små krägningshämmar stagen likaså. Även bytt spindeled högre fram då jag fick nedslag på denna, förra besiktningen i September. Den andra var sjysst enligt dom och det vart ingen skillnad på spårkänsligheten. Skulle kassa dämpare/fjädrar kunna påverka eller vad tusan ska man kika på? Lufttryck, kör på 3.0 fram och 3.3 i bak. Vad som är lite mysko är att det känns som det hänger ihop på båda sidor liksom, om man kliver i ett hjulspår med ena däcket så känns det som det drar i båda… Jag kan iofs ha fel där men det känns så. Han är samtidigt väldigt vindkänslig har jag märkt, om det kan ha något med saken att göra. Jag vat ju att det är många andra som kör e36or med extremare dimensioner på däcken än jag så det känns som det borde gå :P Snälla bullen, hjälp mig :) / Jacob | |
| En Fyrhjulsinställning skulle nog kunna hjälpa. | |
|
Missade visst det :) 4 hjulsinställning är gjord liksom balansering av alla fälgarna. Men tack för tipset :) |
|
|
hur upplevde du bilen efter 4-hjulsinställningen då? kanske nån tattare som ställt in allt åt dig.. /Jonas |
|
| Jag är inne på samma spår som Casy,har du nu bytt allt i fram o bakvagn kan det rimligen bara vara hjulinställningen som är åt helsike.Dock anser jag att en E36 utan M-Chassie inte bör ha bredare däck än 205or,annars blir dom spårkänsliga.Jag uppgraderade min med fjäderbenstag och x-brace och märkte en jädrans skillnad på spårigheten. | |
| Vad är det för ET på fälgarna? Jag vill minnas att en E36 jag hade var mer spårkänslig med ET35 och 215 bredd än den var med original ET och 225 bredd. Fel ET ställer till det. | |
|
Min är vindkänslig oavsett vilka däck jag har på. Den spårar väldigt mycket med 235/45 R17, en del med 205/60 R15 Michelin Pilot HX tillverkade -92 och nästan inget alls med vinterdäcken, Goodyear UltraGrip 7, 205/60 R15. Jag har inget sportchassi på bilen. mvh Tomas |
|
|
Spårar bilen på alla vägar?min spårar mycket på slitna vägar med djupa spår,men inget på en nylagd väg eller en bra motorväg. Men visst det är lite jobbigt när man kör fort på en dålig väg,dem bakom tror man är toppad för fan. |
|
|
Aha vart kan man finna x-brace i svea rike mån tro? Det låter ju som något att testa :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.