|
|
|
|---|---|
|
När jag försöker öppna min baklucka så rasslar det bara om den, och då läste jag att det kan vara något som kallas plastspindeln som är av. Men nu är min fråga hur jag kommer åt den? jag kan ju öppna min bakruta och komma åt att dra i snöret till luckan. Men sen när jag ska ta bort all plast som sitter iför så skruvar jag bort alla skruvar jag hittar men inget händer sen plasten sitter kvar och jag kommer inte åt något. Tips? 528iA Touring-98 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Sitter väl en del plastklips och inte bara skruvar så lite försiktigt bändande Så här det du ut avklädd. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ok tack. hoppas jag klarar av att få fram "plastspindeln" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ser det ut så här när spindeln är av i motorn. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| ok tack för bilderna, jag får hoppas att det är det som är problemet.... | |
|
Har ett liknande problem, men min lucka öppnar en centimeter för att snabbt därefter stängas automatiskt igen. Spelar ingen roll om man drar upp luckan samtidigt som den öppnar. Drar man i snöret som finns så händer absolut ingenting. Hur funkar snöret? Försöker ta bort plasten från insidan, men vågar inte bryta för hårt, känns som om allt skall gå sönder. Måste luckan vara öppen för att man skall få bort plasten? Tips? --- 528i Touring -97 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.