|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Den första bilen hade 14000 mil på mätaren för 169', var det inte milen som var ett problem för Adelsson? Denna kommer ju knappast att behandlas annorlunda vid 20000 mi? Sedan har den betydligt mindre utrustning också, men 169' för en 325 E90 är ett bra pris. Länk Äldre, saknar xenonljus, har DSG lådan som de flesta tycker väldigt illa om. Ändå är den bara 5000kr billigare? Har gått 9000 mil istället för 14000. Är det så att GINO lider av milskräck? En bil som har gått 9000 mil står inför BMWs dyraste service medans det redan är gjort på en som gått 14000. Värt att tänka på och jag tycker definitivt inte att den här var mer prisvärd än Adelssons. Länk 10.000kr skillnad mot en bil som är två årsmodeller äldre? Jag tycker snarare att skillnaden borde vara större. Länk 30.000kr dyrare men har gått 6000 mil istället. Att betala 168' för en E46 idag, det är dyrt. Jämför med E90an i första länken. Visst skiljer det i mil men så mycket är det sannolikt inte värt. Inte enligt mig i alla fall. Länk 150' för en "stylad" -02 som är fulare än original. Nej tack Länk 20.000kr till för en 325 med standardstolar och ingen rolig utrustning alls? Nu är jag helt övertygad GINO att du lider av en mycket allvarlig milstress ;-) Länk Slår helt klart rekord i mest Photoshop effort på blocket och bilen i övrigt verkar ju fin. Frågan är hur mycket man värderar milen till? 7000 mil mot 14000 mil, vad är det värt egentligen? //Lövet |
|
|
Precis som du säger knackar Insp. II på dörren vid 9k mil. En bil som gått 14k behöver inte vara i sämre skick och kan kännas exakt lika att köra. -04 som gått långt är betydligt bättre än en -02 som gått till och från jobbet i stan. Sen att rostskyddsgarantin är 12 år fr.om. 04-01-01 är en annan mycket viktig detalj i sammanhanget. |
|
|
Det är ju Bimmer330ci som är spekulant och inte jag, så jag vet inte varför jag lägger mig i egentligen. :-) Ja visst kan man välja annat beroende på smak, men om man bara går på mil, år och pris i förhållande till listpris så är ju den Bimmer330ci länkar till det bästa alternativet. Jag tycker den har klart trevligast utrustning också, men det är ju en smaksak. Ogillar man STCC-edition så ska man ju välja något annat. ;-) |
|
| 5 av 7 bilar saknade ju till och med M-sportpaket. | |
|
Lite milskräck har jag faktiskt när det handlar om 140 000 :- hehe :-) Sen när det gäller insp I hit o insp II dit behöver inte kosta skjortan om man väljer att serva bilen själv eller lämna in den hos ngn annan en bmw (Om man inte är stämpelkå?) :-) Men som sagt dem länkar jag refererade till var bara ngr exempel... Alla tycker olika liksom. Hur som helst har Bimmer330ci sista ordet, det är han som får slaska fram stora plånboken :-) som leifi brukar säga hehe BMW M-POWER |
|
|
Självklart är det köparen som väljer. Vi kan endast vi förslag och synpunkter. Det är ju det som ett forum är till för. =D //Lövet |
|
|
En insp. II är väl inte något att hänga upp sig på i sammanhanget för en bil i den prisklassen. Det finns många märken med högre servicenota. 12 års rostskyddsgaranti i all ära, men det är ju BMW´s good-will de flesta har haft nytta av. Tror inte den sträcker sig 12 år för minsta lilla bubbla.. |
|
|
Visst, men det är ju surt att lägga ner mer än vad man tänkt från början för att sedan behöva åka och lägga ut ännu mer för att få den servad. Man kan ju få räkna med 5-6 tusen för en inspektion II har jag för mig... 12 år är alltid bättre än 6 år eller? Det kommer alltid finnas någon som tar väl hand om sina kunder även om jag också har svårt att tro att man kan få en ny huv efter 12 år med bara en liten bubbla i lacken. |
|
|
Allt är klart nu. Ska åka och kolla på den och priset är bestämt :) hoppas den är i bra skick nu! ///Bimmarkomanen |
|
| Kolla om strålkastarna är av fabrikatet ZKW, och i så fall om de lyser som de ska. Det är det enda som har varit fel på min, att halvljusreflektorerna var helt kass. Jag fick byta till begagnade strålkastare av fabrikatet AL. ZKW verkar ha bristfällig kvalitet, åtminstone till E46 sedan omkring årsmodell 04. | |
|
Har du xenon på din bil adelsson? Tänkte om man själv kanske måste byta? |
|
|
En vanlig bakgårdshandlare och en vanlig 325:a. Lägg ett bud på bilen minst 10% under och gör ett m-test innan du går vidare med affären. kommer många flera bilar men tricket är att göra förnämligaste affären. Lycka till! Asken |
|
|
Adelson: tack för tipset! Asken: hinner nog inte göra ett test med tror jag. kan man isf gå och göra det med detsamma och isf vad prukar priset landa på? ///Bimmarkomanen |
|
|
Ska passa på att fråga vad ni tycker om min bil affär (första BMW:n jag äger). Betalade 205 000:- för en 320-06 Touring (uttagen 0606) 3400 mil. Utrustningen var följande, Sportstolar, Advancepaket, komfortpaket, backsensor, regnsensor, belysningspaket samt bagagerumspaket och stereo Professional. Handlaren (Hedins Uppsala lämnade 1 års garanti utöver nybilsgarantin som va kvar) |
|
| Du har väl 12 månaders garanti iom att det är en bilförsäljare? Och du har möjlighet att köpa till 24månader vilket i grunden är 12 då han är skyldig till de första 12? Pruta halva priset på den i så fall om du inte känner dig trygg. Eller är jag helt ute och cyklar nu? | |
|
Nick3: Ja jag har xenon. Det finns en tråd om min strålkastarhistoria här på forumet. Nu har jag tagit bort bilderna på eländet från mitt album, men man kunde se att raflektorn var missfärgad även på baksidan om man tittade på den genom luckan där man byter lampa. Om det är ZKW eller AL ser du till exempel på glaset. Har du AL behöver du nog inte oroa dig, de har metallreflektorer med tålig "förkromning" på. ZKW har dålig plast och dålig ytbehandling. |
|
|
heltsonika: jag vet faktiskt inte, det står på deras hemsida att dem erbjuder 12mån garanti på dem flesta bilar. vet inte om det är gratis, men det kan nog vara så. Fan jag tycker lite att priset känns lågt för den bilen..kanske är nåt dolt fel på den! Ska iväg och kolla på den imorn iaf hoppas jag inte blir besviken. ///Bimmarkomanen |
|
|
Hej allihopa! Nu vart man återigen en BMW ägare! Fan va glad jag är! Bilen verkar riktigt välvårdad och den är fullservadpå bmw. Fick vinterdäck på 16 fälgar samt att de sommardäck som är på nu är nästan helt nya.. Dessutom var bilen nästan fulltankad när jag fick den. Ska ringa på måndag ock förmodligen köpa till garanti med. Allt känns riktigt bra nu faktiskt. När jag provkörde den idag känndes det lite typ "fan va seg den är!!".. säkert pga av att jag tänkte för mycket på min förra 330. Men dagen var väldigt varm ca 33 grader! Så jag kan tänka mig att bilen inte utvecklade alla sina hästar pga den satans värmen. Körde den nu precis i nattens 14 grader och fyfan vad det känns mycket bättre nu :) börjar gilla den mer och mer. Haha vilken skillnad mot s40n som jag var tvungen att köra :D Vill tacka alla för att ni har varit så hjälpsamma och kommit med bra tips och råd, det känns tryggt och ha Autopower till hands! Mvh/ Bimmarkomanen ///Bimmarkomanen |
|
| Kan bli svårt att köpa till garantin i efterhand-Har för mig att den måste tecknas i samband att du blir ägare (Villkor från dom som säljer garantin-typ Fragus, Svensk Bilgaranti).iofs inte 100 på det men.. | |
|
Grattis till nya bilen! Hoppas du får många trevliga mil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.