AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
30.132

Vad tror ni om denna 325 -04?

Sida 1 av 2
Hej. Jag är intresserad av denna bil.

Länk

Är det nåt konstigt med bilen tror ni?? Är priset rätt och Borde jag tänka på nåt spec. när jag kollar upp den osv? Kommentera gärna!

Tacksam för svar!

Mvh/ Bimmarkomanen

///Bimmarkomanen
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Ser bra ut. Jag reagerade på det höga miltalet bara. Misstänker att den har gått som tjänstebil.

Ska du byta in din 330? Varför nedgradera motorstorleken?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Alldeles för dyr!!!

BMW M-POWER
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jaså? Vart hittar du någon liknande 325 -04 till salu för pengarna? Dessutom med M-paket? Ge mig gärna ett exempel för det finns inga

//Lövet
Jag tycker det där är rätt bra pris.. är den bara i bra skick och allt stämmer så.. :-)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Tycker inte heller den verkar dyr. Åk och kolla!
Himla fin bil det där (för jag är ju inte partisk). :-)
Priset är det inget fel på.
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Kolla det gamla vanliga dvs länkarmarna fram, stötdämpare/fjädrar skivor/belägg osv, som kan vara dags att byta om det inte blivit utbytt på en bil som rullat de milen.

Annars bra utrustad, STCC-paketet är ju trevligt. Drag är ett plus, ångrar att jag inte köpte en E46:a med drag redan monterat. Det är svindyrt att göra det :(

Lycka till!

/JD
Tja. Jag ragerade också på miltalen. men tror ni det är nåt och oroa sig över?

p.s. 330in är tyvärr såld :( ..studerar så jag behöver nåt lite billigare.

///Bimmarkomanen
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Nej, inte om bilen känns ok och är servad som den ska. Kika lite extra i servicboken och kolla att intervallerna är följda samt att man använt rätt olja (om det finns info om det).
Maskinellt ska det inte vara några problem, men lyssna efter mystiska ljud/vibrationer etc när du provkör. Det som kan behövas bytas är bussningar i hjulupphängingar/drivlina mm som naturligt slits ut efter många mil. Verkar bilen ge ett bra intryck överlag så är det nog ett bra köp.

Min 320 hade gått ca 10000 mil när jag köpte den. Skivor/belägg var bytta när jag köpte den. I övrigt verkar den endast ha servats hos BMW.

Det jag bytt (hittills) är länkarmarna och bussningar fram samt ena xenonljuset som gick på garantin från bilfirman.

/JD
Ok. har kollat upp bilen hos vv nu får se hur det blir. men bilen är rätt så intressant för mig faktiskt. tror ni att det är jättestor skillnad mot min förra och den här prestandamässigt?

///Bimmarkomanen
Jag har aldrig kört nån 330... men många på forumet menar väl att 330 is tha shit...
Jo visst. min förra 330 gick riktigt fint. men någon som kört både 325 och 330?

///Bimmarkomanen
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jag har kört 325 och 530. Jag upplever 530 som betydligt kraftigare, framförallt på lägre varvtal, trots att den satt i en större bil. Skillnaden märks sannolikt ännu tydligare om man kör båda motorerna i likadan bil.

//Lövet
Ni
221
Nick3
318i-91
Den verka ju fin priset var ju inte alls dumt om bara bilen är i bra skick förstås! Milen får man ju inte haka upp sig på för mycket det är ju pris och skick som är de viktiga tycker jag iaf.
Jag har en som gått 10600mil och är i kanonskick har sett likadana som gått 6000mil och nästan i sämre skick.
Grejerna ska ju användas ;-)
Tack allihopa. Ska nog åka och kolla på den. Känns skönt att behöva slippa köpa volvo, saab, audi etc etc.. ingen karaktär i dom bilarna oavsett effekt i deras motorer. (förutom de riktigt vassa så klart)

Ni har varit till stor hjälp!

///Bimmarkomanen
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag har kört 325 i 3 år och visst rör den på sig. På pappret skiljer det inte så otroligt mycket men då får du varva en hel del så förvänta dig inte samma härliga bottendrag och ljud. Den är lite hetsigare men vid normal körning kommer du inte märka någon enorm skillnad tror jag. Vid 120km/h börjar "morret" låta härligt.

GI
2.196
GINO
Pris: 139 000:- Årsmodell: 2004

Miltal: 14 200

För mkt pengar för en 4 år gammal bil med 14200 mil på mätaren enligt mig!

Man skulle kunna lägga till ett par tusen och köpa en bil med betydligt mindre mil på mätaren .... (En 325:a alltså)

Eller varför inte 02:a eller 03:a som har gått betydligt mindre mil för dem pengarna???

Bimmer330ci:

Sen beror det på hur länge du har tänkt att behålla bilen oxå??
Ska du bara ha den ett år eller längre?

Kan bli svårt att få dem pengar du begär när du ska sälja bilen om det är 18 000 mil på mätaren efter ngt år....

BMW M-POWER
Vart hittar man en motsvarande bil med betydligt färre mil på mätaren för 141000?

Det beror väl på vad man begär om det blir svårt att få det eller inte. Begär man ett maknasdmässigt pris då också så går det nog bra.
GI
2.196
GINO
Länk

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Några alternativa 325: or beroende på smak

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.