|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Skulle vilja fylla ut ljudet i kupén lite, och jag tror att 6,5" kan låta riktigt gött OM det får plats? Era erfaranheter kring detta uppskattas. =) /Jonas | |
|
Tjenare! Vet inte om det får plats 6.5" i dörrarna utan ombyggnad. Själv har jag ombyggda dörrar, och har 4x 6.5" i vardera dörr :) Men har för mig att det inte ens går att stoppa i 1 6.5" utan ombyggnad =/ Mvh Alex |
|
|
Tänkte väl såga ut en baffel, sen sätta 6,5" i den, men då kommer troligen knät hamna alldeles mot högtalaren, och då kommer ju inte ljudet fram.. e36 är verkligen en skitbil att bygga ljud i, bara krångel. Kanske enklare att byta bil och bygga i den istället :P /Jonas |
|
|
Japp, det är helt klart enklare att byta bil och bygga i den :) www.garaget.org/z4muz <--- där har du bild på det hela hur det ser ut, om det är till någon hjälp. Mvh Alex |
|
|
Jag stoppade i 5,25 fram,nere vid fötterna på en E28.Vet dock inte om det e samma mått som på din... Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
Ser fint ut M3-alex! Har du dB-testat den då? Lär väl spela hyffsat iaf =) /Jonas |
|
|
casy: nix, ingenting är testat, men det går att spela högt och fint :) har försökt få till bra ljud i bmw 3-serie e36 i över 3 år nu =) Och nu är jag ÄNTLIGEN nöjd med framsystemet, går att spela tills man verkligen inte klarar av att sitta i bilen längre, men fortfarande missnöjd med basarna, vet inte vad jag ska göra på den fronten riktigt =( Mvh ALex |
|
|
Jag tror att basportar är det enda rätta. Tror sånna lådor brukar kallas bandpass-lådor? Fanns nån på Gorg som hade byggt i en e36a. Jag gillar som sagt ditt framsystem, funderar själv på att göra så på min kommande M3a =) /Jonas |
|
|
Inte omöjligt casy :) får se hur jag ska göra. Om du vill bli nöjd med framsystemet så är det bara bygga om dörrarna och mata i 4x 6.5" =) Mvh Alex |
|
|
Hej! Jag har MDS Audiophile Pro med delninsfilter och ett stort slutsteg sitter som kitsystem fram i min cab. Det låter verkligen skit. (Ljudet ploppar och låter illa så fort jag ska försöka få lite bas i framsystemet) Om någon har en bra idé om vad jag kan göra utan att bygga om hela bilen skulle jag bli JÄTTEglad... |
|
| det var inte tätt runt högtalarna.... fixat :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.