|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med pendlande tomgång en längre tid, alla givare är bytta, det är duschat med startgas ingen skillnad, pendlandet kommer ibland. bilen det gäller är en 525 92:a , skulle behöva att någon vänligt stjäl kopplar ut sin och mätter lägsta och högsta värdet. lägsta ligger på 1.3 k ohn, antar att det skall vara lägre. Om jag drar ur kontaktet så lägger sig tomgången på ca 950 varv. Är det inte så att motorn skall dö när man kopplar ur den? Det gör inte min , kan man köra med den urkopplad i så fall kankse den klarar besiktningen, och jag kan söka vidare. | |
| Lägsta värdet ska vara på 1,0 k ohms och högsta på 4,0 k ohms ungefär, motorn dör inte när man kopplar ur denna, det är fullt normalt att den går ner på lågt varv men jag skulle nog inte riskera att köra utan den ikopplad. | |
Lurre1 |
525 92 iv enl autodata closed 1000-2000 open 3500-5000 ohm. Lmm 4&6 1.9v tomgång. Kolla också lambdan,den brukar ge pendlande tomgång. |
|
Pendlande tomgång kan också bero på tjuvluft. På M50 kan det komma via vevhusventilationen. Kolla om du har en dålig packning under locket till oljepåfyllningen, otäta packningar till ventilkåpan samt den lilla slangen under insuget trasig. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.