AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
649

Trippelseger på Gelleråsen fler som var där?

BMW tog en trippelseger på Gelleråsen idag.
1. Göransson
2. Rudholm
3. Flash
Göransson var överlägsen fram till depåstoppet då mutterdragaren gick sönder kom ut som tvåa efter Rudholm men passerade honom i trösen-kurvan efter ett par varv. Synd att arrangemanget runt omkring är kvar på stenåldern.
När inte ens gubbarna som sålde läktarbiljetter vet vilken läktare som är vilken då undrar man...
Var med på ett mycket välordnat TOOLS arrangemang med bussresa från Örebro till Karlskoga, inkluderande en fikapaus efter halva vägen...
Fick sitta på TOOLS-läktaren, men det var skönare i grässlänten eller skogskanten där det fanns lite skugga.
Länk

/Udo Dirkelsniff
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Jag var där! Satt på på gräsplanen på åsen och hade bra överblick över hela banan. Mycket, mycket trevligare väder än för två veckor sen på Mantorp. Sen att BMW tog trippelseger gör ju inte dagen sämre.
Visa användare
199
judas
Volvo V40 T2 -16
Jag hade också den äran att få gå på Gelleråsen. Mycket trevligt med tre BMW på pallen. Dessutom förare som jag gärna ser högt upp i mästerskapet. Det är ju ganska många BMW i STCC så det lär väl bli fler trippelsegrar även om det inte är just de här tre.

Anlände för övrigt strax efter TOOLS-bussen. Misstänkte nästan att de samåkte när man såg det röda tåget upp för grusbacken.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det har ju varit en bra STCC-säsong för BMW så här långt. Av de sammalagt tolv möjliga pallplatserna i årets fyra första tävlingar har BMW-förare lagt beslag på åtta. Bara fyra kvar för alla övriga märken att dela på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.