|
|
|
|---|---|
|
Ska ner och kika på en 325'a till helgen. Nåt speciellt att säga om den? När jag kikar på den hos VV säger dom att det är en -01'a. Nåt som skiljer åren åt? deadgiveaway etc? Har även dessa den delade bakluckan som jag är så förälskad i? Regnr WUH054 Länk | |
|
Jupp, den har delad baklucka. En bil som är tillverkad efter september 01 räknas som 02 enligt BMWs sätt att räkna. //Lövet |
|
|
Härligt. Hur tycker ni den ligger i pris då? |
|
| Hm den verkar inte vara en 02'a. Det ska väl ha kommit en facelift då som denna saknar.. förbannades bildjungel. | |
|
Det går inte att se på bilden tycker jag och dessutom så syns ju inte regnumret. Om bilen är producerad efter september -01 så är det en modellår 02 och har då facelift. Har du bilens regnummer? //Lövet |
|
|
Såg att du skrev det i första inlägget. Och nej, det verkar inte vara en 02 eftersom den saknar facelift. //Lövet |
|
|
Den verkar även sakna sportstolar... Mvh |
|
|
Uppenbart att det finns för många ormar där ute. Ska det vara så jävla svårt att hitta en kombi. |
|
| Är det just en iX du vill ha? Finns väl rätt bra med bilar till salu nu? | |
|
Hade varit riktigt fint med 4wd, men det är inte ett absolut krav. En schysst kombi för mellan 90-110 är allt jag begär. Och att man inte ska bli blåst förståss.. haft lite för mycket sånt. |
|
|
Om du inte vill bli blåst så skulle jag rekommendera att du lägger lite extra pengar och köper en bil som är svensksåld. Det har fuskats något fruktansvärt med importerade BMWs så det finns väldigt mycket ute till salu som inte är ärligt. Om du ska köpa en import så måste du gå igenom och verifiera all dokumentation noggrant innan du går vidare. Köp aldrig en bil som importerats enbart för att säljas vidare direkt i Sverige då dessa antingen är skruvade eller krockade och fusklagade. Eftersom de flesta bilar inte längre är billigare i Tyskland än i Sverige så måste man ta till sådana knep som importör om man är ute efter snabba cash. Om du inte behöver fyrhjulsdrift skulle jag hoppa över det. Drar mer bensin och det finns mer som kan krångla. Här har du några som borde passa dig utmärkt: Länk Länk //Lövet |
|
|
Ja den första 325'an blir det inte.. ingen utrustning i princip och allmänt risigt intryck från bilderna jag fick av ägarn. Lövet: Tackar den första där såg riktigt bra ut. Fast jag tror ändå jag vill ha fyrhjulsdriften. Ska dra lite skotrar i vinter och köra på norrländska vägar. Så det lär komma till stor nytta. |
|
|
I så fall tycker jag att du ska ta en iX, så mycket dyrare är de inte. Bränsleförbrukningen borde ligga ungefär 1 dl högre per mil, inte mer. Försäkringen är samma. Körde en 325iX -03 för ett tag sedan i snö och greppet är fantastiskt. Trots att det var snöslask accade den som om det vore barmark. Drivhjulsgreppet i min egen 530 är otroligt mycket sämre som jämförelse. //Lövet |
|
|
Jao är väldigt inne på iX just nu. Hittade den här och det är ju ett stenkast härifrån. Länk Hur tycker du den ligger i pris? |
|
|
Den ser helt ok ut, samt har xenon + sportstolar. Priset kan du nog få ner en bit, kanske till 120´? Mvh |
|
|
Bilen såg alldeles utmärkt ut. Att pruta 15' låter spontant mycket men kan ju alltid försöka. Han har haft bilen ute på annons i en månad utan att få den såld så han kanske är mör nu. //Lövet |
|
|
Ja, 15´är lite väl hårt, börja med 10´ istället. Wizziz: Har du tittat på bilen? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.