|
|
|
|---|---|
|
Har en trejde på väg nu och min 523 börjar se liten ut då och behöver införskaffa mig en minibuss och letar och behöver råd. Vad jag hört så chrysler voyager gör dem verkligen så kassa automatlådor? Chevrolet trans sport, något gott/ont o säga om den? letar efter en bil i 55k klassen. Sen finns det ju dem billiga Kia carneval lr va den hette, en 02 kan man få för samma som en 99 voyager, klart inte lika tufft som en chrysler men men. har ni några bra tips på minibussar, så lämna gärna synpunkter | |
|
Hej! Du är inte den första att yngla av dig å det grövsta, inte ens på detta forum :) I denna tråd avhandlades många av de förekommande minibussarna. Kanske hittar du något där: Länk |
|
|
Chrysler Voyager i lätt begagnat skick vill du inte ha om jag ska tro att det som drabbade f.d. grannens är generellt förekommande... Ägaren före honom hade bytt automatlådan t.ex. men det var ändå allsköns problem hela tiden med den bilen... Han bytte bort den ganska så snabbt... Han kör VW Sharan nu och den är ingen höjdare heller vad jag förstått,kanske den också är "hårt sliten" men men... Kanske "måndagsexemplar" ,men jag har hört av andra(visst,inte att förlita sig på alla gånger) att begagnade Voyager inte rosar marknaden när det gäller tillförlitlighet iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Voyager hade stora problem med växellådorna på automatare fram till och med -99. Sedan designade dom om lådorna. Men det är inte bra kvalitet i dom direkt Motorn är en gammal trött Mitsubishi-motor (3.3L V6) med tvåventilteknik Just nu har jag en Renault Espace 2005 med Nissans 3.5L V6:a på 240 hk (samma som sitter i Nissan 350Z och Infinity G35) Klart kul minibuss med 0-100 på 8 sek och 1.2 l/mil blandat Chrysler och Cheva-bussarna drar 1,4 l/mil och har runt 180 hk |
|
|
Opel versionen på Cheva Transport ( i.e kort transport) Opel Sintra får man billigt och är tack vare "opelifiering" inte äckligt jänke plastig eller jänkemjuk, bör kollas Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Om inte jag har helt fel så fick pontiac versionen av transport duktigt med pisk i amerikanska krocktester,. Nu vet jag inte hurpass tillförlitliga tester jänkarna har så det bästa är nog att kolla om den finns med i folksams statistik över verkliga olyckor, har den klarat sig bra där så är den ju ok. Kan vara värt att dubbelkolla innan du köper en bil för att frakta runt på det dyraste du har. | |
| Kia/Huyndai bussarna är likvärdiga att köra som jänkarna, man gungar fram bekvämt, skillnaden är att dom håller bättre, en begtest nyligen visade att dom inte hade några generella fel alls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.