|
|
|
|---|---|
|
Tja Värmen har slagit till ca 24-25 grader i skuggan o min bil,540 E39 med org monterat larm har gått igång av sig själv 2 ggr/2 dagar. Bägge gångerna har jag kört bilen en tid innan o sedan ställt den o låst,gått därifrån för att efter 30min-1 timme få gå ut o slå av larmet. Bilen står mitt i solen dvs på vår uppfart. Kan de ha med värmen att göra tro? batteriet är nytt sedan i vintras. | |
|
Det här inlägget är väl inte direkt något svar på just ditt inlägg. Jag hade en V70N förut och på den löste larmet ut lite till och från under en natt. Jag förstod inte vad det var så jag kopplade ur kupésensorn och larmet var tyst resten av natten. På morgonen när jag skulle åka till jobbet såg jag att det flög omkring en liten mygga inne i bilen. Jag är inte säker om det var den som utlöste larmet men efter att den flugit ut "falsklarmade" inte bilen någon mer gång. |
|
|
På vår 316 touring-98 låg ett felmeddelande om just c-lås/larm som jag tog bort med carsoft för att det tjuvlarmade lite när som helst.Därefter funkar det. Iaf senaste 18 månader. Mvh: Jonas B. |
|
|
hmm,nästan så man får slå en pling till meken. Senaste problemet jag hade med bilen var att krascksensensorn satt lös o bilen tände varningstrianglar mm när man tvärnitade/körde över gupp eller ojämnheter. Detta är dock några månader sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.