|
|
|
|---|---|
| Bytte vattenpump och termostat i helgen. När jag sedan startar bilen så knackar det i någon minut. Sedan lät det fint. Men nu knackar det hela tiden (följer motorvarven). Det är ju inte så att det går att göra något galet när man byter vattenpump(inga muttrar över när allt satt ihop =). Den nya pumpen fungerar som den ska för bilen går inte upp i värme. Har någon något förslag? Ska titta förbi BMW i morgon så att de får lyssna. urk... | |
|
Har du kanske använt en FÖR tunn packning så "skovlarna" kommer i kontakt någonstans invändigt?? Låter ju högst orimligt men....E du säker på att de e pumpen som låter??? |
|
| Jag använde den packningen(o-ring) som man fick med så det border inte vara det. Säkert på att det är vattenpumpen är jag inte. Men det kom efter att jag bytt den så och när man lyssnar framför grillen (i höjd med vattenpumpen)låter det som mest. | |
| Tror att jag har identifierat knacket. Det har kommit och gått i två omgångar nu. Men nu tror jag som sagt att det helt enkelt är en av remspännarna som orsakar knacket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.