AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
820

"H/K ljudknappen".. vad gör den för skillnad?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vad gör "ljudknappen" för skillnad på ljudet. Jag hör att ljudet blir fylligare på något sätt med knappen aktiverad. Är det så att det är fler högtalare igång med knappen aktiverad?

Hur många högtalare sitter det med HK ljudet i en E46 coupe?

// M.V.H. Daniel
I min bil är det en "rymdeffekt". Vanligt stereoljud funkar ju inte helt idealt när man har olika avstånd till högtalarna, man hör mest den högtalare man sitter närmast, och ljudbilden hör man inte mycket av. Genom att trixa lite med tidsförskjutning av ljudet mellan kanalerna kan man skapa ett intryck av att det funkar hjälpligt ändå. Det är det knappen gör.

Alla högtakare är alltid inkopplade. Antal högtalare är en siffra som ibland används som någon sorts mått på ett högtalarsystems prestanda. Det är ett extremt dåligt mått. Om jag räknar efter i min sedan så tror jag att det blir tolv högtalare.
Sp
3.093
Spajjjs
Tack för svaret Adelson. En annan fråga jag kom på är är det att när jag växlar på EQ:n på stereon så kommer en som heter "Tone in?" Vad är det för något?

// M.V.H. Daniel
Om du väljer OK där så återställs alla ljudinställningar till medelvärde. TONE LIN står det va?
Sp
3.093
Spajjjs
TONE LIN ja,, helt riktigt :) Tack!

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.