|
|
|
|---|---|
|
Tjo. Nybliven M3 ägare här. Nån som kan säga mig vad sportknappen gör med bilen? Gasresponsen blir ju kvickade, men vad är det som händer egentligen? :) // M.V.H. Daniel | |
|
Trottelmappen ändras endast. Som liknelse, Sportknapp ej intryckt, vid 10% pedalrörelse öppnar spjället 10% Sportknapp intryckt, vid 10% pedalrörelse öppnar spjället 20% |
|
|
Tack så mycket för svaret. Förstår inte vad som menas med det men förstår lite iaf :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs enkelt förklarat så ger den mera gas vid mindre nedtryckning av gaspedalen |
|
|
påverkas inte styrningen (servotronik) också, eller gäller det M5 E39? tyckte mig känna att styrningen tightade till sig lite med sportknappen intryckt senast jag körde M5, men är inte säker. |
|
|
ryk 330xi: Tack, då förstår jag helt nu då :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs: Nice att du hittat en bil äntligen, blev det manuell eller smg? /Micke Länk |
|
|
HFR>> Det kräver utväxling på styrväxeln (Aktiv styrning), och det kom först på E65. |
|
|
HFR: För M5 E39 så påverkas styrningen klart märkbart. Vet inte hur det är på M3. ___ //Ulf |
|
|
Micke169: Det blev en manuell. Hur kul som helst :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs: Grattis till bilen!!, är säker på att du kommer gilla den, vet ju från tidigare trådar här på forumet att du var osäker på vilken växellåda du skulle köpa, var därför jag frågade. /Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.