|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har lagt ut bilen på annons men responsen är nästintill lika med noll... När jag lade ut den för tre veckor sedan, var responsen mer än betydande... Så till saken; Är det ngt jag ska ändra på i annonsen? Ngt som ni stör er på/saknar etc? Fel pris? Taskiga bilder? Konstruktiv kritik är oerhört välkommet! Tack för er tid! mvh Anton Länk | |
| Är det så att det är pga. det är så dött på marknaden..? Pust... | |
|
Hej Annonsen ger massor med information, jag skulle "sortera" upp informationen en aning. Nu kan man hitta bensinförbrukningen nästan sist och en del motorinformation i mitten. Det kanske kan hjälpa till att strukturera lite. //Björn |
|
|
Väl mycket info. Att bilen har nya torkarblad känns inte livsviktigt. Att bilen har stolsvärme och elspeglar behöver man inte skriva ut. |
|
| Det känns totalt ointressant att bilen har en kromad avgasförlängare med... Du kan nog ta bort ungefär hälften av infon du har skrivit. Sen så tycker jag att formuleringen "viss prutmån vid snabb och smidig affär" är mindre lyckad. | |
|
Bilen verkar köpvärd med förbehållet att jag inte kan prisnivåerna. Annonsen ostrukturerad, Bilens utrustning skall separeras från historik och serviceinformation. Att det är nya torkarblad är något som jag tar för givet och inger jag förväntar mig hitta i en annons. Att du bytt torkararm till bakrutan är väl inget som intresserar. Bilens utrustning är viktig och du försöker göra listan så lång du kan genom att lista självklarheter som Servo, ABS, 5-väx etc. DSC och Antispinn/Antisladd betyder samma sak. (Skriv dem åtminstone på samma rad) Senaste sevice och oljebyten är viktigt och att bilen är fri från rost, bucklor, repor o. dylikt är intressant. Fullservad och komplett ifylld servicebok betyder väl samma sak. Lite petigt men det är mina iaktagelser. |
|
|
tycker den ser bra ut, jag hade ringt om jag var ute efter en sådan bil. hellre för mycket info än tvärtom, jag ser ingen nackdel i det, bara fördelar. dela gärna upp info i tex utrustning - tom rad - ägarförhållanden - tom rad osv, blir mer lättöverskådligt |
|
|
Tack, gubbar! Så jag ska skala ner på informationen således!? Tänkte enbart på att jag skulle bespara mig från lite frågor... =) Men, ni har nog rätt - jag ska fixa det! GE; Vad föreslår du istället? =) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag håller med, jag tycker annonsen ser bra ut. Jag hade nog skrivit med det mesta du har skrivit, kanske med några undantag. Det är faktiskt ofattbart att du inte blir av med den till det priset, med tanke på utrustning och att den är svensksåld. Jag står still med 2 st V8-bilar, vilket inte är förvånande med tanke på soppapriset. Dock trodde jag att det var bättre drag på bensinsnåla bilar? Trist, det innebär att hela marknaden står still. Kvällspressens kampanj om lågkonjunkturen som är på väg (men egentligen inte finns) har tydligen burit frukt, genom att konsumenterna drar ner på sina inköp när de tror att lågkonjunkturen är på väg. Därmed kommer en lågkonjunktur som ett brev på posten! Mvh Johan |
|
Johan, du har nog helt rätt. Pratade med en kompis igår, tillika försäljare av toyota. Han menade på att juni alltid varit den månad bilköparna ligger nere, däremot är juli, enligt honom, en månad som köpen är över förväntan -ngt som är svårt att tro... Vidare sade han att deras högste chef meddelat inbytesstopp på bmw bensinbilar, dock ej diesel... Starkare bensinmotorer kan jag förstå men 318!? Nu har jag ändrat lite i annonsen, den ser ut som följer; Länk |
|
|
Blev fel... Länk |
|
|
Det som jag tycker du kunde ändra på är att visa reg.nr. på bilderna... Nu när man öppnar annonsen så ser man en bild på en bil utan reg.nr./reg.skylt och då kanske endel tror att den är import fast det står i annonsen att den är svensksåld samt att du även har utskrivet reg.nr där. Men känns då som att det finns något att dölja samt att kanske bilderna är gamla? Mvh Urban |
|
|
bilderna i första annonsen var bättre, första bilden i nya annonsen ger intrycket av en vimpelhandlare på mobile.de. regnr måste synas, ivf när det gäller en 318 och ingen M6 parkerad på gatan i sthlm. resten är bra. |
|
| Ok, jag kör på de första bilderna istället - verkar dock inte ha ngn betydelse då ingen är intresserad - pust... | |
| Urban; Den versionen av annonsen som du kommenterade, låg uppe cirka en timme - ville prova ngt nytt... Nu är den åter igen ändrad varför jag måste ha lite is i magen, jag kommer definitivt inte sänka priset mer, då ger jag hellre bort den... | |
| Är det lönt att byta in bilen, får jag ngt för den? | |
| tvesovla, nja antagligen inte. Tänkte ett kort tag byta in min 525iAM -03 med 13000 mil på mätaren till en ny peugeot. Handlaren bjöd 80.000 :(, han körde det vanliga med att ingen vill köpa bensinslukande bilar längre alla vill tydligen ha snåla peugeot eller nja. | |
|
Att det är kärvt att sälja begbil kan jag intyga. Jag fick gå 7% under bilpriser.se:s lägsta nivå nu i april för att bli av med min V70. Jag låg lägst i Sverige och fick ändå pruta några tusenlappar för att bli av med den. BMW 318 tilltalar en betydligt mindre grupp, så att du inte få så mycket respons är inte så konstigt. Dock verkar inte den "nya" trögheten på begbilsmarknaden nått köparna. Jg har en köpesannons ute och får efter snart två månader inga intressanta förslag. Åker tåg så länge till jobbet och det funkar ganska bra, ska kanske ta och nöja mig med en bil...:) Hursomhelst, lycka till med din försäljning! |
|
| Jo, vet att buden från handlaren brukar vara i nedre kant. Dock fick jag ett bud från autopartner om 80 tkr men det var om jag köpte en bil... Så frågan är om jag får ngt för den utan att byta till mig en bil..? | |
|
Här är vad jag tycker... ...till din fördel: * Beg. försäkring ingår. * Kombi * Bra och fin motor som dessutom är snål * Bilen verkar fin och fräsch * Besiktigad u.a. och skattad * Attraktivt pris ...till din nackdel: * Långa mil för en -03 (uppfattas av många som en stor grej) * "fel" säsong att sälja bil Annat att tänka på: * Vad är skicket på däcken? * Vart tog golvmattorna vägen? * Djur/rök/barnfri? Sen är det tacksamt att du skippar floskler som "TV4 och testpiloter ringer ej". |
|
|
Är ju några som följer denna annons och annonsörens försök att sälja sin bil. Jag som presumtiv köpare har haft kontakt med säljaren men bestämt mig för att tacka nej...varför?...jo bilen saknar två utrustningar som är viktiga för mig; dragkrok och motorvärmare. Det som dock fick mig att slutgitigt att bestämma mig för att inte åka och titta på denna bilen var att säljaren i sitt andra mail informerade om att fjädrarna i bak var av (vilket tydligen är vanligt på e46)...dock gick den enl honom genom bes med detta förra gången. Men jag som köpare vill inte åka in med bilen till verkstad det första jag gör. Så mitt råd till säljaren är att åtgärda detta (alt informera i annonsen) MVH/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.