AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.241

Kolfiberinsug M3 E36 erfarenheter?

pg_ice
Ni som har monterat era kolfiberinsug på M3orna
hur nöjda är ni?
och vad vart största skillnaden i prestanda om det vart nån?

posta gärna vilket märke på insuget och även vilka mods ni var tvungna att fixa för att få det att passa.
har ni bänkpapper på M3an med insuget monterat så vore det kanon.
pg_ice
troligen blir det ett köp redan nästa vecka men lite mer kött på benen skadar inte.
så posta på bara!
ju mer info ju bättre
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag monterade ett ACS insug vintern 06-07. Prestandamässigt upplever jag inga större förändringar annat än lite bättre högregister samt ev något tröttare i botten.
Monteringen va sett till de stora hela enkel om man bortser från att de va förbannat trångt och därav lite jäkligt att få dit slangarna som sitter monterade på undersidan av boxen (oljeretur, vevhusvent, tomgångsmotor)
Det jag fick göra va att förlänga kablarna till Lmm, samt skaffa ett par slangar som va längre + nån rörvinkel om jag inte minns fel..
Kalblar till insugstempgivaren fick också förlängas förresten..
Jag valde att använda Loctite (nån packningsmassa) att täta mellan spjällhusen och insugstrattarna då original O-ringar inte går att använda.

Om jag själv ska trimma vidare nån gång i framtiden blir det kammar och en mappning då jag tror de är de som behövs för att göra insuget rättvisa, men jag tycker den går bra som den gör så de får vänta.

De största fördelarna ett kolfiberinsug ger på en i övrigt original motor är nog de sjukt härliga ljudet samt ett stort lyft vad gäller utseendet under huven!

pg_ice
bra tackar!

hade du monterat det nya RNB chippet som är optimerat för insuget?
annars så kan jag tänka mig att man inte vinner nåt förutom ljudet.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Nope de är orginalt så de skriker om de i styrboxen:)
Har vart och är fortfarande sugen på chippet, men vi får se hur de blir..
De som ligger närmast till hands att lägga pengarna på vad gäller bilen är en uppsättning R-däck. Motorn nöjer jag mig bra med, men eftersom de är svänga jag tycker är roligast känns de vettigast att spendera pengarna på den biten nu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.