AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.282

Läkage troligen vid grenrör på 540

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Har har ett störande fluffljud på högersidan av främre delen, låter exakt som en dålig grenrörspackning. Men jag kan helt omöjligt hitta läkaget, jag har känt och tittat och luktat :) och de finns helt enkelt inget läckage, men de fluffar!! vad kan de vara? Kan de va något annan stans de kryper ut nått fluffliknande?
Fluffandet vart värre när jag hängde ner avgassystemet en gång så jag insisterar på att det är avgasläkage, men vafan ska jag göra? =(
Jo
30
Joensson
540i/6 Sedan -94
Har precis samma åkomma på min! Det hörs dock tydligt att det kommer från vänster grenrör så jag är säker på att det läcker, om det sedan är grenrörspackningen eller bultarna som är lösa återstår att se idag när jag ska krypa under. Det är ett mycket störande ljud som du säger, låter som att motorn går dåligt fast den igentligen inte gör det! Återkommer med info efter titten :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Aj då, tråkigt för dig för på vänstersidan ser man knappt grenröret :)

Jag har inte tittat mer på mitt, men de låter exakt som grenrörsläkage, men jag hittar inget läkage som sagt. Har nya packningar men vill gärna inte riva ner grenrören om de inte är dom.

Berätta hur de gick!
Jo
30
Joensson
540i/6 Sedan -94
Har ännu inte kunnat riva ner för att överhuvudtaget komma åt grenröret. Ska dock göra det på fredag då jag har tillgång till verkstad vilket jag inte har haft på ett tag... det är varjefall konstaterat att ljudet kommer från vänster grenrör så nu återstår bara frågan om det är läckande grenrörspackning eller grenröret helt enkelt är löst. Låter mer och mer allt eftersom tiden går så jag börjar nästan misstänka det sistnämnda!
Återkommer med info så fort det är gjort!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Gört, jag har inte orkat ta tag i mitt läckande häller =P
Bilen har stått still i en vecka ny, hela fronten plus bakkofångare på lack :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.