AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.202

Byte stolar/interieor fran standard till Komfort/Sport-stolar E61

ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
Hej,

Har soekt forumet men inte hittat nagot som direkt passar mitt problem och fragestaellning.

Har taenbkt o uppgradera min inredning fran standarn-stolar med textil till Sportstolarna med skinn eller t.o.m till Komfort-stolar med skinn etc.

Aer det nagon som vet om kontakterna under min stol foer mina standard halv elektriska stolar med saetesvaerme och elektroniskt instaellbara svankskydd, aer en och samma med de kontakterna som sitter pa en bil som saldes med Komfort stolar med memory????

Jag snackar till en boerjan hardware - de mesta elektroniska/software kan man ju loesa med olika sorters uppdateringar och nedladdning hos en bmw-handlare.

Aer det nagon som bytt elle foersoekt bytta ut sina standarn BMW stolar i en E60/E61 till Komfort eller sportstolar?????

Man vill ju gaerna veta innan man koeper och investerar pengar i det hela. Har redan varit i kontakt med BMW sjaelva som inte direkt 'supportar' det hela. Men de supportar ju aldrig nagot i relation till uppgraderingar eller byten av delar som aer allt annat aen standard

Mvh marineutter
Jag har en E60-05. Köpte skinnsportstolar för nån vecka sen. Mina standardstolar har el. ryggstöd och har 2st kontakter som kopplas in i stolen för att den ska fungera. Jag provade att koppla in skinnstolarna, men dem funkade inte eftersom dem kräver 3st för att dem ska fungera. Ska försöka få en kille från BMW att koppla in dem till mig i helgen. Jag hör av mig om killen lyckas.

har en merca i garaget :)
sv
129
svesam
520d Touring -07 LCI
523i -99
The Gambler:

Vart hittade du sportstolarna och hur mycket fick du pröjsa?

Hittade dem på bilskroten, tror att jag betalade 1200kr för dem. Fick plocka av dem själv, tog mig nästan 3 dagar.

har en merca i garaget :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.