|
|
|
|---|---|
|
Har en 535i -90 som jag köpte trasig av en kompis och ska enligt honom ha gått bra innan haveriet. Nu efter lite byte av vipparmar och annat så misständer(får lite soppa?) bilen på tomgång och lägre varv men försvinner på lite högre varv ca 2500 rpm och uppåt. Värst när den är kall då dör bilen nätt och jämt om man gasar till hastigt. Avgasvärdena är perfekta utom lambdan som ligger på 1,03 vilket antyder att den går snålt samtidigt som bilen tar över 2 liter/mil landsväg och i stan ligger mätaren på max hela tiden. Snål lambda tyder ju på luftläckage på insugs- eller avgassidan, men eftersom bilen samtidigt tar mycket bränsle så vet jag inte riktigt var jag ska börja. Så hjälp mottages tacksamt! Det som är bytt är: -Tändstift -fördelarlock -rotor -tändkablar -bränslefilter + sedvanlig service. | |
|
Jag skulle tro att det är kontakten till lmm som inte har kontakt eller att lmmen är trasig. Dra ur den med motorn igång och kolla om den ändrar gång. Annars kan det vara tempstyrningen till lmmen. Är det glapp så gör rent med elektronikspray. Min misstände, obefintlig tomgång och drog 2l/mil och det visade sig vara kontakten till lmmen. Beemer 4 Life! |
|
|
Tack för svar. Kan mycket väl vara dessa kontakter då dom är i dåligt skick och tejpade sedan tidigare har jag sett! |
|
|
Ingen eller liten skillnad när jag drar ut kontakten till lmm, så det blir nog att försöka hitta en annan. Hojta till om det är någon som har en till övers! |
|
|
Har nu kollat alla kontakter och har nu en enligt uppgift fungerande LMM på men ingen skillnad nu heller. Blir nog att riva upp kabelhärvan ovanför spridarna och kolla, lr är det någon som vet var kontakten till LMM:en kommer ifrån? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.