|
|
|
|---|---|
|
Hejhej! Tänkte höra om någon kanske har någon lösning på mitt problem med 320in.. Felet är att det låter som att den går fett och den varvar inte alls ur som den ska. Det är en 85a men med 89ans elsystem, men det har inte med saken att göra kanske? Tändningen går väl inte ställa manuellt på den vad jag fattat? Stiften är bytta men blev inte nå bättre.. Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig! | |
| Tändningen går att ställa manuellt | |
| Jaha det dår att göra det alltså även fast fördelaren sitter på toppen? | |
|
Låter det som om den typ hackar sig upp på registret när du försöker varva den? kolla vacum slangen till bränsletrycksregulatorn. så den sitter där o är hel. På min förra 735 va inte den inkopplad, lät som den gick lite för fett o den orkade inte varva ordentligt utan hackade sig upp typ. Eller är det mer som att den inte orkar varva mer efter kanske 4000rpm? Kan ju vara så att den bränslepumpen inte orkar med, hände på min 320 en gång, den orkade inte varva mer än 4000rpm då. |
|
| Ja den hackar sig upp typ, men det går ju varva ur den fullt om man vill. Den slangen ska jag kolla! Jag prövade även igår att rycka bort en tändkabel i taget men det blev inte någon skillnad på någon av cylindrarna.. Har det något med saken att göra kanske? | |
|
Det låter precis som på min förra 735, kolla den slangen först o främst. Går den dåligt också? eller a, sämre än va den brukar/skall? Hör du något konstigt tickande från topplocket? Det gjorde jag, o det visade sig att en vipparm hade gått sönder :S |
|
| Okej. jag ska kolla den slangen så fort jag får tid! Tickar lite gör den men det låter som att det kommer från insuget..? Jag köpte bilen så som den går nu så jag vet ju liksom inte vad som hänt :/ | |
| Om den går lite konstigt, hackar sig upp på registret, tickar o allt sånt så kan det vara en insugs-vipparm som har gått sönder, för det låter precis som på min, o där va den sönder + slangen som va av då. Det skulle ju inte skada att ta loss topplockskåpan lite snabbt o bara kolla läget. Men chekka slangen först o främst, den ser du ju direkt om den är där eller ej :) | |
| Okej, river bort det och kollar också då! Om inte slangen sitter där vill säga :) Tack så mycket för hjälpen! :) | |
| Inte säkert att det e detta som e problemet :P men man måste börja nånstans ^^ hör av dig här eller via ett mejl eller nått så hjälper jag gärna! | |
| Nu har jag kollat slangen, och den satt där och var hel.. Ventilkåpan har jag inte hunnit med att ta bort än. Kanske hinner kolla det under helgen. Hör av mig när jag kollat det! :) | |
| Nu har jag fått tummarna ur och lyft på ventilkåpan och alla lyftare är hel iaf.. Jag ska prova en annan fördelare, rotor och tändkablar nu också få se om det hjälper nå. såg när jag tog bort fördelaren att rotorn har grävt ganska djupa spår i två av pinnarna i fördelaren, det kan väl inte vara bra va? | |
| Nu har jag fått tummarna ur och lyft på ventilkåpan och alla lyftare är hel iaf.. Jag ska prova en annan fördelare, rotor och tändkablar nu också få se om det hjälper nå. såg när jag tog bort fördelaren att rotorn har grävt ganska djupa spår i två av pinnarna i fördelaren, det kan väl inte vara bra va? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.