|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ja, som rubriken lyder så har displayen i färddatorn (stora färddatorn, E34) börjat lysa med halv styrka. Alla lampor är nyligen bytta, och styrkan runt knapparna är normal, det är endast displayen som har svag styrka. Jag tryckte nyligen ut färddatorn och sköt in den igen och ljusstyrkan kom tillbaks. Men idag efter ett antal timmars parkering i den härliga solen har felet uppstått igen. En vild gissning är att det har något att göra med den ljussensorn och den starka solen, hade inga problem vintertid. Läste någonstans att det ska gå att slå av den automatiska ljusavkänningen i TEST-läget, men har inte lyckats hitta vart. Har någon något bra svar på hur jag kan få tillbaks styrkan? Mvh, Danne | |
| Tilläggas till detta kan att även stereon ibland är helt död när man startar bilen för att sedan hoppa igång någon minut senare, helt nollställd. | |
| Hrm,kan inte varaså att du helt enkelt fått lite oxid i kontaktsycket? Med tanke på att det blev bättre efter att du haft isär det och sämre när den "torkat till" ordentligt i solen. Däremot så vet jag inte varför stereon strejkar, men det är ju ett antal olika anslutningar ibak och det är ju troligt att stereon är inkopplad på någon av dessa. Har bara lilla OBC:n så jag är inte så duktig på den stora, som jag antar att du har. Gå in på: www.bimmer.se och klicka dig fram till "stora OBC:n" under mektips så ser du iaf vilka stift som är vad i kontakten på OBC:n. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.