|
|
|
|---|---|
|
Min Z3 1,9 varvar inte upp mer än till 4500 varv, det kom efter vinteruppehållet, någon som vet vad felet kan vara SG | |
|
Stannar varvtalet vid exakt 4500 och ligger konstant kvar där vid acceleration? Gammal bensin kan fälla ut salter som täpper till i bränslesystemet. Öppna luftrenaren och titta så den inte fått "oväntat besök" för säkerhets skull också. |
|
|
Ja, den varvar inte upp mer, jag gjorde misstaget, hade mycket lite bensin i tanken över vintern. SG |
|
|
det sägs att bensinen idag är av så dålig kvalitet så den pallar knappt att förvaras en vintersäsong. Personligen har jag aldrig märkt något av det, men jag häller alltid i en flaska insprutningsrengöring på våren i samband med första tankningen, då jag märker en sagolik skillnad på bruksbilen som jag gör likaledes med två gånger om året, för att avsättningar blir det i hela systemet av bensinen, men det var bara ett tips till dig, hoppas problemet reder ut sig för dig mvh Uffe/bildock |
|
|
felet kan bero på luftmassemätarn, prova att koppla ur den och provkör sedan bilen. H/Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.