|
|
|
|---|---|
|
Hej jag funderar på ett ferrita till min m635 från kattarna till ljuddämparen. Jag verkar ha racekattar på min bil...små saker, sitter det orginal på dessa M-modeller? Hur som helst så ringde jag ferrita idag och frågade om ett system till min bil och han sa det skulle kosta 10lök monterat och klart. min ljuddämpare sjunger på sista versen så det är dags för en ny men då kan man ju lika gärna byta ut det andra också. Så vad tycker ni? andra alternativ? FREDDAN | |
|
Jag har byggt eget och det funkar bra det är från början ett "supersprint" system till en E34 535:a,det vart billigt i alla fall men icke rostfritt,jag fick ett pris ifrån feritta på plats i solna och det skulle kosta 14000:- inkl.2st racekattar allt i rosfritt. Så här i efterhand ångrar jag mig faktiskt att jag inte tog det alternativet! |
|
|
Tjena Freddan! Jag har ju ferrita på min. På kvittot står de inhandlat och monterat för 9700 kr, detta var år 2004! Riktigt bra ljud..lagom! //Magnus Tolf |
|
|
trevligt boys trevligt! ja då får jag väl börja gräva i plånboken och kolla vad man kan få fram. mvh FREDDAN |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Freddeponken! Ditt avgassystem är helt byggt för att anpassas med S38B36 motorn med trimmet. Varken racekattar eller vanliga kattar existerade på -85 års modell M635. Vad du bör tänka på beträffande just S38:an,är att avgassystemen till M motorerna är väl avstämt,för att få ut rätt vrid och effekt ur motorerna. Igentligen är kattarna på din bil helt onödiga,och möjligen sänker effekten ur motorn!? Mvh Patrik |
|
men Patrik nu fick jag griller i huvudet. vad`tycker du jag ska göra? bara flånga dit en ny ljuddämpare? FREDDAN |
|
|
eller låta ferrita bygga helt nytt utan kattar? men blir avgasvärdena högre utan kattar eller är jag ute och snurrar nu? FREDDAN |
|
| Har du vägarna förbi Uppsala så sväng in till fredrik på Uppsala avgastekik och be de bygga nåt saftigt! hade de själv till m635 men det var m88/3 motorn men det borde inte vara nån större skillnad(?!) | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Häggman! Vilken M635:a har du? =) XWE? Powerposta mig gärna!! Mvh Patrik |
Freddeponken! Du kan låta bygga om hela avgassystemet om du vill,tillåtna värden på våra kära M635:or är mycket generösa på bilprovningen! =) Mvh Patrik |
|
aha okej. tack för svaren. får börja skramla lite nu då. Mvh Fredde FREDDAN |
|
|
Har någon lyckats få köpa direkt av Ferrita utan att behöva köpa av någon auktoriserad återförsäljare som skall skruva in det. Jag misstänker att en del av de 10k som jag fick som offert går till meken... Vad har ni betalt i Uppsala? Snart kommer HR fjädrarna och Bilstein sprint... Det tar sig för projektet! |
|
|
pmkarlss: jag ringde till ferrita i köping och det var dit jag skulle åka för att få det monterat. FREDDAN |
|
|
jippi nu har jag en tid hos dem den 1juli. hoppas det blir nice! FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.