|
|
|
|---|---|
| Finns det nån smart polertrissa till borrmaskin som man kan polera breda fälgkanter med? Vad heter den och var köper man den? Vad använder man för medel? Rubbing? | |
| Kör med styva bomullskivor sen finns det polermedel att köpa på tex Jula för högglanspolering.. | |
| Lumptrissa | |
|
Kolla först så att inte fälgarna är klarlackade. De flesta är det, polerar man "bort" lacken så blir det bara en mess av alltihop, då måste all lack bort innan man kan börja få upp högglansen igen. FP |
|
|
Bäst resultat får man förstås med klarlacken borta. Kan funka med Bums eller liknande färgborttagningsmedel men var försiktig med det då det står på burken att man inte ska ha det på aluminium. Jag har haft det på mina fälgar utan att de blivit förstörda. Annars funkar rengöringsrondeller men bered dig på att få nöta ett tag. Sen skaffar du polermedel från exempelvis Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
hur köper man från schmidtspolermedel? dom verkar ju vara nån grossist firma? dom hade mycket trevliga grejer så... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Detta är ett ämne som varit uppe förr. Länk Kanske kan vara till hjälp för dig J_D!? Mvh Patrik |
| Tackar för svaren! Funderat lite på saken och kommer nog att lämna in fälgarna till höst/vinter(Fälgfixarna HGB) istället. Tror inte jag kommer att få samma resultat själv som en riktig högglanspolering. Hur funkar detta? Sätts fälgarna i en svarv? | |
| Ffälgfixarna är grymma! De kan svetsa och eller spackla fälgar med mycket gott resultat! Har lämnat ett par omgångar till dem och även fått en trottarmosad Remotec fixad till nyskick. De kan varmt rekommenderas. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Spackla...är säkert inte rekommenderat innan högglanspolering. ;) Skämt åsido,har också hört gott om fälgfixarna. Vid högglanspolering av fälgarna,så brukar oftast underarbetet ske i svarv(slipning) Men poleringen sker oftast i en pelarpolermaskin för hand. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.