|
|
|
|---|---|
|
Skulle köpa ett nytt motstånd till min 525a E34 -88 Utan ac, Men när han kom med det nya motståndet så ville han ha 1540 kr av min!!!! Låter inte det Jäkligt dyrt???? Vh Henke! | |
| jo no lät de dyrt.. löste ut ett själv ba förra veckan å de gick för just över 800 pix.. dock till en e e39a | |
|
Lyckades laga mitt motstånd |
|
|
När jag köpte motstånd till min E34-90 så kostade det ca 800 kr. Det fanns 3 olika färger att välja mellan. Mitt var brunt och det bruna hade utgått och blivit en annan färg. Om jag inte missminner mej så är den vit nu.. Dom låg i prisklasserna (ca400kr) (ca 800kr) (ca1500kr) my.bmw |
|
|
Kan man hantera en lödkolv så går det nog i 8 av 10 fall att löda. En broder på forumet bekräftar att han lagade sitt genom att böja till det. Undrar hur många som slängt sina fläktmotstånd i onödan? "Hellre motstånd i fläkten än fläkt mot ståndet" /D |
|
|
Det är lite dumt att löda. Dels är materialet i motståndsmetallen inte lödbar, dels blir effektmotståndet av naturliga skäl så varmt att lödningen skulle smälta och lösas upp med tiden. Sälva motståndsmetallen (kromnickel, kanthal eller liknande) brukar vara nitad fast mot kontaktanslutningarna, allt brukar sitta på en keramisk hållare. Kolla om nitförbanden ev. går att förbättra. FP |
|
|
Jag gjorde rent ytan ordentligt. Tror inte det är någon större risk, mitt har fungerat i 2 år nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.