AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.469

kan någon hjälpa mig med carsoft65

jag har kopplat in det men får ej kontakt med runda 20 pins kontakten 316-97 Har någon ett tips?
hej ingen som vet? Och ska jag ha någon kod till programmet
ma
106
mak79
525tds touring e39 1997
er det en cracket software?
nej det är orginal men jag är dålig på engelskan
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Har också problem på vissa bilar med interfacet. Det är tydligen väldigt känsligt med batterispänningen och att batteriet måste vara fräscht. Prova koppla på en batteriladdare en stund innan samt att du låter den sitta kvar medan du läser av felkoder.

Att du hade tändningen på när du provade räknar jag med, det är nämligen ett måste.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Originalprogrammet kan du aldrig få att fungera utan att köpa det a 30.000 kr är bara den crackade varianten som fungerar.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
batteriet är ej det bästa ska ladda och prova Hasso kumla jag menar att jag har ej laddat ner programmet Har dessutom en dator jag helst vill använda har en hd 15f kontakt och jag hittar ingen adapter till db 9 f Så jag kör med en gammal dator som har db9f kontakt
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Har själv använt CS i över 3års tid och vill bara påpeka att är man inte 100 på vad vad man gör är det lätt att klanta till det rejält.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
är det inte bättre och tala om så andra kan lära sig istället för att klanta till det Men du är väl glad bara ditt funkar
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Var inte meningen o låta dryg men CS i våra versioner är lite darriga,det är även bmws DIS.Progen som finns på nätet finns i en uppsjö av storlekar allt från slimmade till nästan hela upplagor.
Det finns många fallgropar fler än jag kan räkna upp här.
Men om vi säger så här om du enbart kör scanning o live data så är det ganska lungt,se bara till o hålla koll på batterispänningen (gardera med battladdare) o låt scanningen gå klart.

Jag själv kör olika interface o prog beroende på ålder på bil.

Lycka till

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
ok det är bara så att när jag går in på start sedan program sen carsoft sen bmw då vill dom ha en code var hittar jag den?
och kan du säga hur jag steg för steg installerar carsoft 65 Jag vet ej vad jag gjort för fel Kopiera är det samma som klistra ut och sen klistra in i den mapp jag vill ha det?
Ra
6
RallyPalle
320i m50 -92
finns nog en guide med på cden du fick med carsoft hur du ska installera det..
Har för mig du ska kopiera över allt från cden till hårddisken först.. Sedan köra setupen .. efter det är installerat ska du kopiera över dom 9 eller 10 filerna i kracken till mappan C:\cm75f sedan får du starta programet genom att dubbel klicka på filen CARSOFT65BMW.exe i cm75f mappen har jag förmig.

ja så har jag tolkat det med min dåliga engelska om jag kunde få det på svenska då får jag det nog att funka
nu öppnade jag 75f mappen och sedan cs v 65 då är den kopieringsskyddad fel nr 023 Vad säger det er?n
ve
69
ventus
320D -02
Men ärligt alltså,om du inte vet hur man installerar en enkel mjukvara... ska du verkligen ge dig på bilens elektronik?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vad har du köpt Interfacet nånstans ?
Kan du starta enbart programmet i datorn utan att det kopplat till bilen ??.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Finns förmodligen en uppsjö av olika versioner av fulprogramvara ute på nätet. Men detta fungerar iallfall

Installation av Carsoft 6.5.06 (inkl. I-drive) för version 2 av One.stops interface tillverkade efter oktober 2005
Kör Carsoft 6.5 setup.
Öppna Carsoft 6.5 crack, kopiera in bmw.exe och bmwhelp.exe (skriv över) samt CARSOFT i Carsoftmappen .
Kör Carsoft 6.5 sp1, låt programmet leta upp och installera patchen.
Öppna Carsoft 6.5 SP1 crack och kopiera in Carsoft65bmw (skriv över) i Carsoftmappen. KLART!

Huvudprogrammet startas med CARSOFT (fyrkantig vit ikon), lägg ut en genväg till denna på skrivbordet
BMWhelp och Drive (blå ikoner med laptop) kan också läggas ut på skrivbordet.

Installation av Carsoft 6.5.05
Kör Carsoft 6.5 setup.
Öppna Carsoft 6.5 crack, kopiera in bmw.exe och bmwhelp.exe (skriv över) samt CARSOFT i Carsoftmappen . KLART!

Programmet startas med BMW (blå ikon med laptop), lägg ut en genväg till denna på skrivbordet.

Obs: Ev. funkar interface ver. 2 från OneStop tillverkad efter oktober 2005 endast med CS 6.5.06 !!!
Installationerna måste göras från CD!
I installationen med CS 6.5.05 startar man på ”normalt” sätt
i programmet med startbild, hjälpfiler osv.
I CS 6.5.06 startar man direkt in i diagnosdelen osv. De båda delarna help och drive får vid behov startas separat, se ovan.
För säker funktion, tänk på att ha bra batterispänning på bilen, ev med hjälpladdare under tiden man kör diagnos.
Vid problem, radera allt, kör regclean innan ny installation!

@

Länk
tack kumla hasso nu funkar det tack tur att du finns
några frågor vad betyder skriva över filer och vad är sp1 och det där med att programmet ska leta upp pachen ??
När jag kör cs så kommer detta uppmodul not respond ? ( nytt batt halvljus på tändn på) cs har stött på problem måste avslutas,och på scanner säger det hardware can not be found ,Och ska ej 17 pin lysa på huvudenheten och servicelampan där. Vore bra om råd få det att funka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.