|
|
|
|---|---|
| har monterat en laddtrycksmätare på min e30 320 turbo, men varför visar den fel?. är bilen avstängd med tändningen på så står den på noll, när jag startar den går den ner under nollan till -0.6 bar . varför gör den det. trodde den skulle ligga på nollan vid tomgång sen när man varvar så skulle den gå uppåt? men den går uppåt från -0.6 bar till +0.1.nån som vet? | |
|
det låter som att du kopplat in den på vacumet till bromservot??? är den verkligen kopplad till insuget? för om det vore minus där när du kör så skulle den inte få något syre överhuvudtaget och skulle därmed tvärdö den ska endast gå ned på minus vid motorbromsningar Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
| den är kopplad direkt på insuget, kanske är fel på laddtrycksmätaren då, fast den är helt ny | |
| Det är klart att du har undertryck vid tomgång och motorbroms.det är så en motor fungerar.om du sätter mätaren framför spjället så kommer den att visa nolltryck vid tomgång och övertryck när turbon börjar att ladda. | |
| -0,6 låter ju som du kopplat helt rätt. | |
|
tror helgonet är för insnöad på diesel som inte har nåt undertryck ;). men på en bensinmotor är det HELT normalt, snarare så att ett för lågt undertryck tyder på otätheter i systemet. det är HELT normalt. att bygga mer än 0.1 - 0.3 bar genom gas bara är svårt ;) /mvh jocke Audi A6 2.7BiTurbo Quattro Avant Sportline -02 |
|
|
hehe, klart ja e innöad, fasen 0.1 bara i övertryck låter så falskt det kan bli. om du hade haft 1 -2 eller 3bars laddtryck då kanske ja hade reagerat men de e ju bara bensinare som gäller här så ca 0.5bar e fullt körbart och normalt innan du bör byta sprídare etc. över det resulterar i hål i kolvarna. tro mig. vet de av egen erfarenhet. =DYRT en haft en 323:a som fick lågkomp ofrivilligt Livet börjar vid 3bar min bmw 324td hemsida Länk |
|
| Utan last på drivlina/motor bygger du inget laddtryck. Jmfr s.k. "strippenbilar" som har speciella styrsystem för att bygga ladd innan start. Prova att lägga i fyran i 50km/h och ge full gas till 4-5000 rpm och se vad laddtrycket landar på. Du ska alltså ligga minus några hekto/hundra mmHG på tomgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.