|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det går att använda någon cd-växlar kablarna som remote eller om någon vet vilken kabel som går att anväda som remote i bagagen för att slippa dra en från stereon fram... Undrar oxå hur man får loss orginalstereon i E39:an? //Daniel | |
| Ta fram en voltmeter och mät där bak i det vänsta faket. jag hittade en direkt som bara är på när bilen är på :) | |
|
Lånar tråden lite: Jag har en E39 Touring -03 och har kopplat in remotesignalen från den vita kabeln som går upp till antennförstärkaren i bakrutan (tror jag iaf). Det konstiga är att det är ström i den kabeln hela tiden när tändningen är på vilket resulterar i att förstärkaren till baslådan jämt är på fast man har stereon avstängd under färd. Har någon något bättre förslag på någon sladd jag skulle kunna koppla in mig på istället som bara är på samtidigt som stereon? Har även dragkrok (monterad på BMW) på bilen. Kanske på något där? |
|
|
Jag har kopplat in mig på den vita kabeln på vänster sida i bagageutrymmet på min E39 Touring -03 för att få remotesignalen till förstärkaren. Problemet är att det är ström i kabeln även när tändningen är på och radion avstängd med följden att man "hör" basen även när man inte vill. Har jag kopplat in mig på fel sladd? Jag hittar inga fler enbart vita sladdar där bak... |
|
|
Det hörs väl inget ljud om stereon är avstängd? Fast visst är det onödigt att baslådan är tillkopplad även när stereon är från. Det går även utmärkt att ta remotesignal från vit/lila kabel som finns i skuffen på flera ställen och även runt om i bilen. Här finns +12V när man vrider till nyckelläge I, dock även här utan att stereon är till. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.