|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag vill få lite synpunkter på er som ha ¨ådana här bilar. Hur funkar (håller) 4-hjulsdriften. Får det plats en 45kg hund i bagaget? Ska man akta sig för långmilare? Även lite fler synpunkter om bilen. Kanske blir det en BMW igen? | |
AMG |
Du kanske har sett min blåa IXA som är till salu här på sajten. Enda anledningen att jag säljer är att jag har två bilar och kör mindre än 1000 mil sammanlagt. Annars skulle jag gärna behålla den många år till. Jag tror att fyrhjulsdriften är minst lika hållbar som en vanlig om man kör som folk. Att den sen är överlägsen på vintern är ju självklart. Bagaget är rymligare på E30 än efterföljarna men öppningen är smalare. Inga problem med en stor hund. Kolla att det finns lastnät, s k dubbel-rollo. 20.000 ärliga mil har de flesta passerat vilket inte är mycket på 11-13 år. Min känns fortfarande bättre än många nya bilar, utan att nämna märken. En tidlös och praktisk design, körglädje, komfort, och säkerhet till ett vettigt pris, vad kan man mer begära? Slå till! |
|
upp |
|
|
Detta har varit upp ett stort antal gånger (undantaget jycken :-). Sök på iX så borde du hitta svar på alla dina frågor och några till. Kiip Spiiding! |
|
|
Har gjort det men man får inte fram så mycket på det. Det verkar inte som om det finns så många ix ägare här? |
|
ixen |
Jag har en -88 touring som gått 22000 mil. Det är inga större problem, men jag tycker att det börja kännas lite slitet här och där men vilken bil är inte det efter dom milen tex. är det ett Brrr:ande läte från något. det något i drivingen men svårt att säga vad kollade vad en ev. renov. skulle kosta av fördelningslådan. Kedja kostar 2400:- + kugghjulen nästan samma pris per styck. och utbytes kostar 17000:- Men ac:en är nyfylld & den kyler kanon! Men som sagt vill man ha en superbil på vintern så är det bara att handla! Stefan |
Kelimutu |
Har just köpt en 325iX touring -90 som jag tokgillar redan! Tyst, snabb, bekväm, lite törstig men jag antar att det är nåt som går att göra nåt åt (inte färdigservad eller reggad ännu)Men den är så cool! SOm en liten Jeep, fast bättre! 325&Mazda RX-7 =roligt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.