AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.994

Fulaste färgkombinationer

Sida 1 av 2
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Personligen har jag extremt svårt för vinröda bilar med grått skinn..
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Spelar ingen roll vad exteriören har för färg så länge interiören inte är grå. Så extremt fult med grått skinn/textil
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Silvermetallic med beige skinn har jag svårt för. Två snygga färger när dom kombineras med lacker/inredningar men tillsammans funkar det inte.

BMW's ljusa skinnklädsel är jag inte heller någon stor fan av men mörkgrått skinn typ antrazit gillar jag skarpt

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

"Två snygga färger när dom kombineras med ANDRA lacker/inredningar" ska det vara...

___
//Ulf
BMW, Mercedes och Volvo med blå bräda och paneler, öörrk.Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Vilken bil som helst med silvermetallic och blå(!) inredning. Finns en hel del äldre audis och mercedes som har det. Grön inredning ser också förjäkligt ut

//Lövet
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Alla färger har sin tid. Har ju en viss förlåtande effekt om man är nostalgisk och ser till bilens ålder. Har haft en vit Mercedes med blå inredning (W123) men man höjer ju mer på ögonbrynen om man ser en nyare premiumbil med den kombinationen. Har också en Ljusbeige 300D från -83, med röd/svart inredning. Röda stolar/dörrpaneler och svart instrumentbräda.
För att dra till med något fägstarkt: Saab 96 V4 från 1975, Indiskt gul (ljusorange) med mörkbruna dörrpaneler i vinyl samt "halvvinyl" stolar med mörkbrun plysch. :) Sehr nostalgisch!
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Programmer: silver/grå färg med mörkbrunt skinn, det måste Du ändå tycka att det är fruktansvärt snyggt??
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

wollick: den kombinaionen är en helt annan sak...;) Olika nyanser av mörkare brun eller kastanjefärgat kan vara mycket smakfulla.

___
//Ulf
ZZ
102
ZZZ444
Z4 coupé - 3,0si - 07
Silvermetallic bil med grå klädsel känns lite väl trist - okej då med en orange wonderbaum i backspegeln. :-O

Länk?
Håller med Programmer - beige och silver fixar jag bara inte. Beige och vit är ingen höjdare heller. Trots detta är kombinationerna inte alls ovanliga.
Saab har ritat några riktiga spår i färghistorien, fast Volvo var inte dåliga heller. Men å andra sidan var ju 70-talet helt utflippat när det gäller färger (och mönster). Jag hade en 99:a (76:a) som var beige, med orange klädsel i något lustigt skumplyschgummityg. Rys. Fast lite kult också. Kanske.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
vit lack med beige interiör känns rätt nice, lite californien-känsla :)

grått skinn kan vara skitläckert ihop med en lite mer "synlig" färg, som tex topaz/lemansblå eller cosmos/carbonsvart.
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag har även svårt för kromfälgar på europeiska bilar som Jaguar Audi Mercedes och BMW! Känns helt fel.. särskilt e38. Det är för h-e ingen hip-hop kärra. Till och med 2 Pac hade 20" Alpinafälgar på sin
Varför inte en bil helt i krom ? :-)

Länk

2pac gillade tydligen stora kromafälgar, han hade det på sin Jagga cab också. Inte snyggt, men i vart fall ingen ny grej som man i bland får intryck av...
Individualutrustade BMW med blå och vit skinnklädsel ser äckligt ut. Likaså AMG mercor med svart och vit skinnklädsel. BMW:s lila skinn vanligt på E39 och E38 är ingen vacker syn.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Bilar med samma kulör både exteriört och interiört,har jag svårt för.
Speciellt solidröda bilar med helröd inredning,eller solidblått med blå inredning

Mvh Patrik
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Den här fick iaf mig att må illa Länk . Träpanelerna var den enda höjdpunkten.

Blått, brunt, och rött hör inte hemma i inredningen på en bil. BMW:s ljusgröna skinnklädsel är det ultimata kräkmedlet.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Jag har sett x antal e39 och e38 tillsalu, gröna med gröt skinn och grön panel.. Otroligt smaklöst tycker jag.

I ett senario där man är bakfull ev. precis återhämtat sig från åksjuka eller sjösjuka lär inte bilturen hem göra saken bättre.
Man kanske tillomed blir sjuk av o vistas i en sådan miljö ;)
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
olja: han måste ju ha vart på skroten och plockat ihop delar från 3 olika bilar eller nåt. Om det inte är en Saab från 70-talet så kan bilen omöjligtvis ha blivit byggd så på fabriken.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Cornholio: Den beställdes säkert i den kombinationen. Nästan så att man vill kolla upp hur det ligger till. Köparen var säkert i laxermedelsbranschen. Gissa om gubbarna på Induvidual avd. mådde illa den dagen!

o_wimhead: Det finns även en ljusare grön nyans på skinnet, blä i kubik!

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.