|
|
|
|---|---|
|
Se bild: Länk Brukar E46:or rosta där,eller är det bara min... ? :-) | |
|
Från vilken årsmodell är rostskyddet på E46 bättre? |
|
|
Ja min -04a har antydan till att börja rosta där. Har även sett det på 5-serien. Den går nog att byta om man vill. Det är bare en dekor, inte karossen så rostskyddsgarantin gäller nog tyvärr inte. /Petrus |
|
|
Vanligt med rost där. Hade dock inget på min -01'a men hört fler som haft. Det är en film som klistras på och kan bytas. Jag tror inte rostskyddet förbättrades på E46 men att rostskyddsgarantin förlängdes till 12 år fr.o.m. April 04 om jag inte missminner mig. |
|
| Fel av mig. För att inte skapa förvirring och fler trådar angående rostgaranti: 2004-01-01 | |
|
innefattar rostskyddet 12 års garanti om man har en -04?? Ska hämta min bil om nån timme nu...skulle vara bra att veta. |
|
|
Bilen kan ju vara uttagen (första registrering) innan 2004-01-01, och då antar jag iaf att inte 12 år gäller, utan 6 års garanti gäller.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Det är som tarzan325 säger. Datumet då den togs ut i trafik är det som gäller. | |
| men.. det där är väl standard fel... Du får byta bländare.. omfattas inte av roskskyddsgarantin.. men kostar 300:- på bmw och du kan lätt byta själv.. Finns en guide i Gör det själv delen här på autopower. //J | |
| heltsonika: går det köpa hos bmw? (film) ser ut som att man måste ta bort listen osv... | |
| Vaders hade det rätta epitetet samt pris och var du kan köpa. Kolla in mek-tipset som han tipsar om. Själv har jag aldrig behövt byta. | |
| Letade,men hittar inga inlägg.. | |
|
inte inlägg, mektips är det som gäller: Länk finns under "gör det själv" på startsidan Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tackar,blir o beställa en ny sådan. | |
| kan tillägga att fram var det väldigt lätt... bakdörrarna är svårare och det krävs lite mer försiktighet... | |
|
heltsonika: Jag tror nog att du hade rätt från början, dvs den 12 åriga garantin gällde uttagningsdatum from 040401 och inget annat. Min fd 320 -04 var uttagen 040322 och hade 6årig garanti till 2010-03-22... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.