|
|
|
|---|---|
|
HAr köpt en M3 E36 -93 och vill nu serva den. Vad rekommenderar ni för oljor till motor och växellåda? Har hört att man bara får köra på Castrols TWS olja. Stämmer det? | |
| Ja de stämer att du bara ska köra på castrol tws 10w-60, sedan står de nog i din instruktionsbok vad de är rekomenderat till lådan och bak axel | |
|
Att man bara får köra på TWS är det nog ingen som säger. Men däremot är den rekomenderad av Bmw själv till deras M modeller. Gå in på castrols hemsida så kan du själv leta upp vilka oljor du ska ha till din bil. Mvh Markus |
|
|
funkar lika bra med ok/q8 5-50. kärlek går att få för pengar.... |
|
| jag kör med mobils bästa 5-50....castrols tws 10-60 var ju inte ens uppfunnen när min M3:a såg dagens ljus.....:-) | |
|
Diff: Castrol SAF-XJ 75W-140 Växellåda: Castrol Transmax Z Dom två använde jag vid byte förra gången. Motoroljan blir det nog Castrol EDGE Sport 0W-40 när den ska bytas. |
|
|
Jag har en 0.6 liter Castrol SAF-XO SAE 75W-90 stående på hyllan till en diff. Skulle den funka, och räcker volymen? _____________________ Mvh, Fredrik |
|
|
Peddan - Nä de e ju tur att utvecklingen står still ju. HAHAHAHA Mvh Markus |
|
|
qvisfr > SAF-XO får INTE användas i diffbromsar av lamelltyp då den saknar LS-tillsatser. Använd SAF-XJ eller motsvarande olja med LS-tillsats, annars riskerar du att förstöra diffbromsen. Du behöver ungefär 2 liter för ett byte (inräknat kladd och spill). /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Tack Johan. Det sår BMW approved på!? _____________________ Mvh, Fredrik |
|
|
Diff: Castrol SAF-XJ 75W-140 Växellåda: Castrol Transmax Z Det blev dessa! TWS till motorn! Tack för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.